سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يزد/

Skip Navigation Links صفحه اصلی عناوین کل اخبار اجتماعی اقتصادی سیاسی علمی و آموزشی فرهنگی و هنری ورزشی عکس شهرستان‌ها تماس با ما جستجو مصرف سبزيجات در سحر از تشنگي در روز جلوگيري مي كند

كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان يزد گفت: سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، "مهديه السادات حاجي ميرزاده" در خصوص چگونگي وعده غذایی در سحر، با اشاره به مصرف سبزيجات در اين وعده اظهار كرد: با توجه به طولانی بودن روز در ماههای فصل تابستان، بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.


 

 

وي ادامه داد: با توجه به ساعت صرف افطار و تا وعده سحری می‌توان در فاصله افطار تا سحر یک وعده غذایی مثل شام سبک را صرف کرد کــه البته این به وضعیت خود شخص و تمایل او به صرف غذا بستگی دارد.

 

وي توصیه كرد: در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی‌های مختلف (سبزی خوردن) مصــرف شود.

 

اين كارشناس تغذيه تصريح كرد: سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.

 

وي با تاكيد بر اين مطلب كه مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود، افزود:  مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه کاهش قند خون می‌شوند بنابراين مصرف مـواد غـذایی شیرین و حاوی قندهای ساده مثل شیرینی و شکلات در وعده سحری موجب می‌شود شخص زود‌تر گرسنه شود./ج1

برچسب ها: سبزی ، آب ، سحری ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.