سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از انفارکتوس قلبي؛

آيا نيازي به بي حرکتي کامل در مدت طولاني است؟

بي حرکتي کامل به مدت طولاني پس از انفارکتوس قلبي براي بيماران لازم نيست و افراد پس از مدت کوتاهي مي توانند فعاليت هاي خود را از سر بگيرند.

دکتر داوود کاظمي صالح ، داراي رتبه ممتاز بورد تخصصي قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در زمانهاي گذشته، متخصصان به افراد بيماري که مبتلا به انفارکتوس قلبي مي شدند سفارش مي کردند که تا مدت شش هفته استراحت کامل و مطلق داشته باشند اما نيازي به اين کار نبوده و پديده ترميم به هنگامي که بيمار در حال فعاليت است ادامه خواهد داشت.

وي خاطر نشان کرد: بيماران مبتلا به انفارکتوس قلبي بايد بدانند که ترميم در عضله قلب فوري پس از انفارکتوس قلبي شروع مي شود و مي توان گفت اغلب در حدود شش تا هشت هفته طول خواهد کشيد.

اين متخصص متذکر شد: البته شايان ذکر است که مدت زمان بستري شدن در بخش سي سي يو و در بيماران با تشخيص پزشک متخصص مشخص مي شود و نيز داشتن نوع فعاليت ها و چگونگي فعاليت توسط او معين مي شود که بايد بيمار به توصيه هاي وي به طور دقيق توجه کرده و عمل کند.

دکتر کاظمي صالح گفت: فرد بيمار بعد از زمان کوتاهي پس از انفارکتوس قلبي قادر خواهد بود فعاليت هاي خود را دوباره شروع کند و دليلي براي استراحت مطلق طولاني مدت پس از انفارکتوس وجود ندارد./ح

برچسب ها: قلب ، فعالیت بدنی ، عضله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.