سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهداي خون برنامه اي براي نشاط معنوي در زندگي روزانه

متصديان در اهداي خون اين امر را اقدامي ايثارگرانه مي دانند که مي تواند در زندگي نشاط معنوي را براي فرد به ارمغان بياورد.

دکتر بشير حاجي بيگي مديرکل دفتر روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: اهداي خون اقدامي داوطلبانه است که نوعي ايثار محسوب مي شود و باعث نجات جان بسياري از بيماران مي شود.

وي افزود: حداقل سن اهداي خون 17 سال تمام و حداکثر سن 60 سال است که البته براي اهداکنندگاني که بصورت مستمر خون اهدا مي کنند به 65 سال هم مي رسد.

حاجي بيگي گفت: مردم شريف و نوعدوست کشور براي اينکه در زندگي خود خصوصا در ماه مبارک رمضان که ساعت هاي روزه داري طولاني است نشاط معنوي داشته باشند مي توانند به اين امر خدا پسندانه اقدام کنند چرا که باب شده است که بسياري از اهداکنندگان بعد از اهداي خون روحيه خوبي پيدا مي کنند بنابراين با اين امر خداپسندانه به راحتي مي توان نشاط و شادابي روزهاي زندگي را بدست آورد.

مديرکل روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران همچنين با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارک رمضان تصريح کرد: مردم عزيز داوطلب اهداي خون مي توانند در فاصله افطار تا سحر به مراکز اهداي خون استان هاي محل سکونت خود مراجعه کنند و به بيماران نيازمند به خون و فرآورده هاي خوني خون اهدا کنند.

وي با بيان اين مطلب افزود: از آنجايي که نياز به خون و فرآورده هاي خوني در تهران بيشتر از ساير استان هاست بنابراين درخواست ما از مردم شريف تهراني اين است که در ما مبارک رمضان اهداي خون را فراموش نکنند و به اين نکته نيز توجه کنند که نبايد اهداي خون را به شب هاي قدر محدود کرد چرا که نياز بيماران به خون و فرآورده هاي خوني نيازي هميشگي و روزانه است و محدوديت زماني ندارد.

بنابراين درخواست مي شود با حضور تدريجي و مکرر خود به پايگا هاي اهداي خون اين بيماران نيازمند را ياري کنند./ع2

برچسب ها: خون ، اهدا ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.