سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چابهار منطقه مستعد براي توليد "محصولات کشاورزي"

چابهار با آب وهواي مناسب برداشت 20 چين يونجه، توليد محصولات گرمسيري، جاليزي و آبزي منطقه اي مستعد براي توليد محصولات کشاورزي است.

پروفسور کردواني پدر علم کوير و بيابانهاي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: چابهار با آب و هواي گرم شرجي منطقه مستعدي براي توليد محصولات کشاورزي است چون از طرفي قسمت جنوب اين شهر کنار دريا واقع شده و از طرفي کوهستان در کنار اين شهر قرار گرفته و مي‌توان محصولات گرمسيري ر در اين منطقه توليد کرد.

وي با اشاره به اينکه در اين منطقه مي‌توان با يکسال کشت پنبه تا 50 سال از اين محصول برداشت کرد گفت: در اين منطقه مستعد مي‌توان ساليانه تا 20 چين يونجه برداشت کرد و در صورت  استفاده از کود فسفات تعداد برداشت اين محصول به 24 چين در سال مي رسد.

پروفسور کردواني با بيان اينکه در اين منطقه امکان توليد خيار، گوجه فرنگي، بادمجان و خربزه درختي در چله زمستان وجود دارد تصريح کرد: به دليل مستعد و حاصلخيزبودن اين منطقه ليموترش زمان رسيدن به اندازه ليمو شيرين مي‌شود.

وي ظرفيت توليد و پرورش ميگو در چابهار را دو بار در سال دانست و اظهار داشت: چند نوع از بهترين ميگوهاي دنيا نظير ميگو ببري، موزي، هندي و سفيد در اين منطقه توليد مي شود بنابراين بايد تمام سواحل اين منطقه را به صورت استخرهاي پرورش ميگو درست کنند.

کردواني با بيان اينکه در قسمتهاي مرکزي ايران دشت اصفهان، يزد و گرمسار انواع محصولات شاليزي، خربزه، هندوانه، طالبي، پنبه، کنجد، شاهدانه، انار، انجير و انگور توليد مي شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه آب و هواي گرم مرطوب استوايي که مناسب جنگل و نامناسب براي کشاورزي است در کشور نداريم.

انتهاي پيام
برچسب ها: چابهار ، کشاورزی ، گرمسیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.