عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در نطق میان دستور خود خطاب به دکتر روحاني گفت: مراقب نفوذ افراد با جریان‌های سکولاریستی باشید و به مشکلات مردم خصوصا گرانی و تورم رسیدگی کنید، در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی جانانه اقدام کنید که این مسئله توقع مردم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ ‌عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده مردم اصفهان در نطق میان دستور ضمن تشکر از ملت ایران برای حضور در انتخابات و همچنین تبریک به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: می‌خواهم با دولت آینده و رئیس‌جمهور منتخب چندکلامی صحبت کنم.  
 
وی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: مراقب نفوذ افراد با جریان‌های سکولاریستی باشید، مبادا داستان مشروطه به شکل‌ ديگري تکرار شود، این مسائل هوشیاری رئیس‌جمهور منتخب را طلب می‌نماید.
 
مقتدایی همچنین خطاب به دولت دهم اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر محترم نیرو؛ پس از مشقت‌های فراوان آب برای کشت بهاره کشاورزان رهاسازی شد اما متاسفانه شاهد این هستیم که از سوی وزارت نیرو برای قطع آب اقدام کرده‌اند و همچنین پرداخت خسارت کشاورزان نیز عملی نشد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد:‌ هزینه‌های کاشت،‌ داشت و برداشت افزایش یافته، اما محصولات همچنان بر حسب هزینه‌های ثابت محاسبه می‌شود، بیمه محصولات کشاورزی و همچنین قیمت آنها برای کشاورزان مهم است.  
 
وی در ادامه بیان کرد: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم به وضعیت نابسامان و خطرناک جاده اصفهان برقان شمالی به طرف سه راهی ورزنه و همچنین پل ورودی هرند و نیز جاده اصفهان برقان جنوبی از سمت اتوبان شهید کشوری رسیدگی کرده و اقدامات لازم در خصوص اصلاح،‌ ترمیم و ایمن‌سازی آن را به عمل آورند.  
 
مقتدایی اظهار داشت: از شورای عالی استان‌ها می‌خواهم به معماری اسلامی و رعایت آن در فضای کالبدی اهتمام جدی داشته باشند.  
 
وی همچنین خطاب به رئیس‌جمهور بیان کرد: بخش قابل توجهی از آلودگی هوای اصفهان در نتیجه سوخت مازوت در نیروگاه برق است از شما می‌خواهم با اعزام تیم ویژه به این موضوع رسیدگی کنید. وزیر محترم علوم موضوع علوم انسانی و ضرورت‌های آنرا جدی‌تر از گذشته مورد توجه قرار دهید و  وزارت آموزش و پرورش نیز در این خصوص باید فعالانه عمل کند.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: بدانید تعطیلی پنج‌شنبه دانش‌آموزان افت عملکرد تربیتی و آموزشی آنها را به همراه دارد، ساماندهی این مسئله و کاهش ساعات درسی دوره راهنمایی را مورد توجه قرار دهید.  
 
مقتدایی در ادامه اظهارات خود خطاب به رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: به مشکلات مردم خصوصا گرانی و تورم رسیدگی کنید، در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی جانانه اقدام کنید که این مسئله توقع مردم است؛ در مورد انفصال وزارتخانه از یکدیگر شتابزده عمل نکنید. به موضوع معلمان حق التدریسی که کارشان بر زمین مانده رسیدگی کنید و همچنین پولی کردن ثبت‌نام که به بهانه‌های مختلف و با تغییر نام مدارس انجام می‌شود را خاتمه دهید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به مشکلات و مسائل مدارس غیردولتی رسیدگی کرده و تقویت آن‌ها را مدنظر قرار دهید، به وضعیت کتاب‌داران مشارکتی رسیدگی کنید، بیمه کارگران،‌بیمه بیکاری و بیمه تکمیلی نیازمند رسیدگی است و کارگران فولاد نیز نیازمند رسیدگی هستند،  لطفا این مسائل را مدنظر قرار دهید. 

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: مقتدایی ، نماینده ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار