سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

آغازکشت دوم برنج درشالیزارهای مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی مازندران از آغازنشاء دوباره برنج در شالیزارهای این استان همزمان با برداشت نخستین این محصول در سال زراعی امسال خبرداد.

ابطالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:نخستین نشاء دوباره برنج در شالیزارهای آمل،محمودآباد و فریدونکنار به صورت سنتی و نیز مکانیزه کشت شد.

وی افزود:پیش بینی می شود،امسال در حدود 80 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران کشت دوم شالی و نیز پرورش رتون ( رویش دوباره خوشه از ساقه های اصلی) اختصاص یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی مازندران تصریح کرد:پیش بینی می شود،از سطح این میزان سطح زیرکشت دوم ونیز پرورش رتون،بیش از 160هزارتن شلتوک برداشت شود.

ابطالی گفت:سازمان جهادکشاورزی مازندران،امسال به منظور حمایت از شالیکاران این استان، توزیع حدود 8 هزار تن انواع کود شیمیایی به ازای هر هکتار 100کیلوگرم را میان آنان آغاز کرده است.

وی افزود:برداشت نخست برنج نیز 19تیر با حضور استاندار مازندران در روستای آهنگرکلای آمل به طور رسمی آغاز و شالیکاران مازندرانی برداشت این محصول را از سطح بیش از 221 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران آغاز کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در مجموع در کشت اول برنج نیز امسال پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک از شالیزارهای مازندران برداشت و پس از تبدیل در شالیکوبی ها بیش از 900 هزار تن برنج سفید به بازهاری مصرف عرضه شود.

حدود 43درصد برنج تولیدی کشور از شالیزارهای مازندران تامین می شود./س

برچسب ها: کشت ، شالیزار ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.