سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابل توجه سال اولی ها؛

حذف وعده سحری معادل کاهش 35 درصد انرژی

وعده سحری برای کسانی که امسال بار اولی است که روزه کامل می گیرند مثل یک صبحانه کامل عمل می کند و می تواند بخش مهمی از نیازهای تغذیه ای را رفع کند.

تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند  در دوره آسیب پذیری به ویژه از نظر تغذیه به سر می برند گفت: این دوره بسیار اهمیت دارد و چه بسا بی احتیاطی های تغذیه ای اثرات مخربی در طولانی مدت داشته باشد.

 وی با تاکید در جدی گرفتن وعده سحری اظهار داشت: وعده سحری خوب همانند یک صبحانه کامل برای آنهاست و می تواند بخشی از نیازهای تغذیه ای آنها را رفع کند.

 دکتر نیستانی در ادامه افزود: حذف وعده سحری از میان وعده های غذایی دختر یا پسر نوجوان چیزی حدود 35 درصد از کالری کل بدن که به بدنش برسد اضافه ریز مغذی هایی که مورد نیاز آن هاست حذف خواهد شد.

 وی در پایان با بیان اینکه بی تردید روزه گرفتن برای اولین بار دشوار است خاطر نشان کرد: نظم جدیدی قرار است به زندگی حاکم شود و بیداری در صبح و غذا خوردن شاید سخت باشد اما به تتدريج انس می گیرند.


 
برچسب ها: سحری ، تغذیه ، روزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.