سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش قيمت ها نتيجه عدم حمايت از بخش "توليد"

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به افزايش 15 درصدي قيمت لبنيات گفت: اين افزايش قيمت کالاهاي اساسي براي تغذيه در کانون پيش بيني نشده بود، از اين رو اگر هم چنان شاهد عدم حمايت از بخش توليد باشيم، شاهد افزايش دوباره قيمت ها خواهيم بود.

محمد حسين ميرمحمدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه هم اکنون در برهه واقعي شدن قيمت ها به سر مي بريم؛ اظهار داشت: زماني که نهادهاي دامي با افزايش قيمت روبرو شد هيچ يک از  مسئولين و حتي رسانه ها به اين امر توجه نکردند.

وي افزود: اين عدم توجه به افزايش قيمت هاي توليد، خود را به صورت افزايش قيمت تمام شده محصولات نشان از اين رو هم اکنون شاهد افزايش 15 درصدي قيمت لبنيات هستيم.

ميرمحمدي با تاکيد بر اينکه حمايت از توليد مهمترين اقدام دولت جهت ارزاني قيمت تمام شده محصولات نهايي است تصريح کرد: اگر مقصد دولت بر اين است که توليدات کشاورزي، گوشت، لبنيات و به طور کلي کالاهاي اساسي براي تغذيه هرچه ارزانتر بدست مصرف کننده برسد، بايد از بخش توليد حمايت کند زيرا همان اندازه که مصرف کننده قابل حمايت است بخش توليد نيز به حمايت نياز دارد.

نماينده مردم اصفهان، گلپايگان و خوانسار در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: غفلت از کشاورزان و عدم خريد مناسب محصولات کشاورزي، موجب مي شود قيمت تمام شده کالا براي کشاورز متناسب با سود متعارف با ديگر بخش هاي توليد نباشد از اين رو کشاورز هم انگيزه خود را از دست داده و هم از طرفي روز به زور شاهد افزايش قيمت محصولات خواهيم بود.

وي با بيان اينکه قيمت لبنيات بخصوص شير بايد به گونه اي باشد که در سبد کالايي تمام اقشار جاي گيرد اظهار داشت: حدف اين قبيل محصولات از سبد کالايي خانوار، تبعات جبران ناپذيري را در پي دارد از اين روشها راه جلوگيري از اين مسئله توجه به بخش توليد و حمايت تمام عيار از اين بخش مي باشد زيرا قيمت تمام شده محصولات در واقع نتيجه قيمت هاي بخش توليد است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس اذعان داشت: اين افزايش قيمت کالاهاي اساسي براي تغذيه در قانون پيش بيني نشده بود، از اين رو اگر همه چنان قيمت نهاده هاي دامي رو به فزوني باشد قطعا در آينده شاهد افزايش دوباره قيمت ها خواهيم بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قیمت ، حمایت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.