سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیوانه ای که با جراحي صورت و سوزاندن سر انگشتانش خود را پنهان کرده بود!

محاكمه بزرگ‌ترين قاچاقچي كوكايين +عکس

اين مرد كه بزرگ‌ترين باند قاچاق جهان را اداره مي‌كرد، با جراحي صورت و سوزاندن اثر انگشتانش سال‌ها زندگي پنهاني داشت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بزرگ‌ترين قاچاقچي 20 سال اخير مواد مخدر امريكا پس از مدت‌ها فرار با چهره‌اي جراحي شده براي محاكمه در برابر قاضي دادگاه قرار گرفت.

به گزارش پليس امريكا، دانيل باررا ملقب به «ال‌لوچو» يا «مرد ديوانه» 44 ساله است كه در طول سال‌هاي اخير با انجام چندين عمل جراحي روي صورتش، تغيير چهره داده و با سوزاندن سر انگشتانش با اسيد به سوژه‌اي دست‌نيافتني براي ماموران امنيتي بدل شده بود.



اين مرد كه سال‌ها به توليد سالانه 400 تن كوكايين و سرمايه‌گذاري در گروه‌هاي تروريستي و باندهاي قاچاق مواد مخدر مي‌پرداخت، در صورت اثبات جرم به حبس ابد محكوم خواهد شد.

اين قاچاقچي كلمبيايي پس از چند سال زندگي پنهاني با چهره تغيير يافته سرانجام 7 ماه پيش در ونزوئلا دستگير شد و به زنداني در كلمبيا انتقال يافت. با توجه به اين‌كه دايره فعاليت اين قاچاقچي بزرگ مواد در امريكا بود، او به مقامات امنيتي ايالات متحده سپرده شد و براي نخستين‌بار اواخر هفته گذشته پاي ميز محاكمه قرار گرفت.

بازرسان ويژه اين پرونده معتقدند «ال‌لوچو» كه فعاليت خود در زمينه توليد و قاچاق مواد را از 16 سال پيش آغاز كرده بود، هر ماه با توليد 30 هزار كيلوگرم كوكايين فشرده ميليون‌ها دلار سود به جيب مي‌زد. اين قاچاقچي بزرگ از اين راه چندين خانه مسكوني، دامداري، كشتي خصوصي و يك آپارتمان گرانقيمت با 48 خودروي سواري را در ونزوئلا براي خود فراهم آورده و به ثروت چند ميليارد دلاري دست يافته بود كه همه دارايي او توسط ماموران تصرف شد.



مقامات امنيتي امريكا همچنين در بررسي اسناد پرونده اين قاچاقچي بزرگ به مداركي درباره سرمايه‌گذاري‌هاي او در گروه‌هاي تروريستي براي انجام عمليات خرابكارانه در كلمبيا دست يافته‌اند كه مجازات اين قاچاقچي مخوف را سنگين‌تر مي‌كند.

باررا اواسط هفته پيش از كلمبيا به امريكا انتقال يافت و يك روز بعد نيز در دادگاه حاضر شد.«ال لوچو» از مارس 2010 (3 سال پيش) در ليست قاچاقچيان تحت تعقيب كلمبيا قرار گرفته بود اما با توجه به اين‌كه اين مرد در طول اين سال‌ها با تغيير چهره و از بين بردن اثر انگشتش هيچ ردي در هيچ مكاني بر‌جاي نمي‌گذاشت، دستگيري او تا پايان سال گذشته ميلادي به درازا كشيد.

مقامات امنيتي كلمبيا چند هفته قبل از دستگيري اين قاچاقچي بزرگ 36 نفر از اعضاي باند را بازداشت كردند و 5 تن كوكايين از خانه‌هاي آن‌ها به دست آوردند.باررا كه حاضر به پذيرش اتهامات خود درباره قاچاق مواد در امريكا نيست، متهم است در سال‌هاي اخير صدها تن مواد را به امريكا و گواتمالا فرستاده و به دست توزيع‌كنندگان خود رسانده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.