سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکوسور جاسوسی‌های آمریکا را محکوم کرد

رهبران اعضای نشست سازمان مرکوسور طی بیانیه‌ای جاسوسی مقامات آمریکایی از دیگر کشورها را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری اسپانیایی زبان«ال پائیس» گزارش داد:رهبران سازمان مرکوسور روز جمعه طی بیانیه‌ای اقدام مقامات کاخ سفید برای جاسوسی کردن از دیگر کشورها را به شدت محکوم کردند.

طی این بیانیه این نمایندگان به صورت شدید الحنی اقدام سازمان سیا برای رهگیری کردن مکالمات شهروندان و مقامات کشورهای دیگر را محکوم کردند.

در این بیانیه چنین آمده است: تمامی اعضای سازمان مرکوسور اقدام آمریکا برای جاسوسی از کشورهای منطقه آمریکای لاتین را به شدت محکوم می‌کنند و از مقامات آمریکایی می خواهیم تا در خصوص این جاسوسی‌ها توضیحات کامل را ارائه دهند.

دیلما دا روسف، رئیس جمهور برزیل به محض وارد شدن در فرودگاه اوروگوئه در خصوص جاسوسی های صورت گرفته گفت: هرگونه اقدامی برای جاسوسی از دیگران، نه تنها با قوانین حقوق بشر و حقوق بین الملل در تضاد است بلکه همچنان حاکمیت موجود در یک کشور را به زیر سوال می برد؛ این اقدام می بایست به شدت محکوم شود.

مجله برزیلی "گلوبو" روز دوشنبه مقاله‌ای منتشر کرد که طی آن ادعا کرده است که کشور آرژانتین نیز از جاسوسی‌های مقامات آمریکایی در امان نمانده است.

مطابق با این گزارش اسنودن اطلاعاتی افشاکرده است که مقامات آمریکایی علاوه بر جاسوسی از کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه، کاستاریکا، شیلی، پرو، ال‌سالوادور، پاناما و اکوادور از کشور آرژانتین در مقیاسی کوچک‌تر نیز جاسوسی می‌کرده است.

اکثر این کشورها این اقدام را محکوم کرده‌اند و خواستار توضیحاتی مناسب از سوی مقامات واشنگتن شده اند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: آمریکا ، وبگردی ، مرکوسور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.