"کريستينا فرناندز "رئيس جمهور آرژانتين روز سه شنبه از اعضاي مرکوسور - بزرگترين بلوک تجاري آمريکاي لاتين - خواست خواستار توضيح از آمريکا در ارتباط با افشاي برنامه هاي جاسوسي جهاني واشنگتن شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ،‌فرناندز اين سخنان را در مراسم جشن روز استقلال در استان توکومان - شمال غربي بوئنوس آيرس - و سه روز قبل از برگزاري نشست کشورهاي عضو مرکوسور در مونته ويدئو در پاراگوئه بيان کرد.مرکوسور شامل آرژانتين،‌ برزيل، اروگوئه، ونزوئلا و پاراگوئه است.
اما اين گروه عضويت پاراگوئه را از ماه ژوئن 2012 پس از برکناري رئيس جمهور وقت اين کشور توسط پارلمان به حالت تعليق درآورد.
فرناندز گفت زماني که دريافتم آرژانتين از جمله کشورهاي آمريکاي لاتين بوده است که آمريکا از آن جاسوسي مي کرد، " وحشت کردم."
رئيس جمهور آرژانتين همچنين خواستار اتحاد هر چه بيشتر منطقه اي شد و از کشورهاي اروپايي که به مدت بيش از 13 ساعت هواپيماي اوو مورالس رئيس جمهور بوليوي را توقيف کرده بودند ، انتقاد کرد.
فرانسه، ايتاليا، پرتغال و اسپانيا حريم هوايي خود را به روي هواپيماي حامل اوو مورالس - که از مسکو پرواز کرده بود - از بيم احتمال وجود اسنودن در آن بستند.
مورالس هفته گذشته براي حضور در يک نشست گازي به روسيه رفته و تمايل خود را براي بررسي درخواست پناهندگي سياسي اسنودن اعلام کرده بود .
 طي اين هفته، ونزوئلا، نيکاراگوئه و بوليوي پيشنهاد اعطاي پناهندگي سياسي به اسنودن را مطرح کردند.
اسنودن قبل از افشاي برنامه هاي جاسوسي آمريکا اين کشور را ترک کرد و گفته مي شود هم اکنون در فرودگاه مسکو به سر مي برد.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار