سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش رانت خواري زمين با ايجاد سکونتگاه هاي غير رسمي

معاون وزير راه وشهرسازي گفت:همزمان با اين ايجاد سکونتگاه هاي غير رسمي ، فرصت طلبی گروه های سودجو و رانت خوار زمین عامل تشدید شده و زمینه لازم برای گسترش آن را پدیدار مي شود.

مجيدکيان پور در گفتگو باخبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه سکونتگاه هاي غير رسمي مهاجران روستايي و محرومان جامعه شهري را در خود جاي داده است ،گفت: سکونتگاه هاي غير رسمي خارج از برنامه ريزي رسمي وقانوني توسعه شهري، عمدتاً بدون مجوز در درون يا خارج از محدوده قانوني شهرها به وجود آمده است.

وي اسکان غیر رسمی را ناشی از مسکن سازی شتابزده اقشار کم درآمد دانست افزود: اين سکونتگاهها بدون مجوز و خارج از برنامه ریزی رسمی شهردر محیطی با کیفیت پائین و کمبود شدید خدمات و تراکم بالای جمعیت شکل می گیرند.

معاون وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينکه ایجاد این نواحی در شهرها را باید جزئی از فرایند عدم تعادل شهری/ منطقه‌ای و دو گانگی اقتصادی در جامعه تلقی کرد ،افزود: اين نواحي منجر به تغییر مکانی جمعیت مي شود به طوري که از نواحی فقیر و توسعه نیافته شهری و روستایی به سمت نواحی برتر شهری تغيير مي کند.

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران اظهار داشت: در این جریان انتقال جمعیتی، نواحی بی دفاع و فاقد نظارت شهری، عرصه اسکان این گروه های تازه واردکه توان رقابت در بازار رسمی زمین و مسکن شهری را ندارند شده و به سرعت ، اين افراد شاغل مي شوند.

کيان پور در ادامه خاطر نشان کرد: همزمان با اين ايجاد سکونتگاه هاي غير رسمي ، فرصت طلبی گروه های سودجو و رانت خوار زمین عامل تشدید شده و زمینه لازم برای گسترش آن  پدیدار مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رانت ، سکونتگاه ، رسمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.