سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

با تك‌نرخي شدن ارز تكليف فعالان اقتصادي روشن شد/ضرورت حمايت دولت از دانشجويان و محققين

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تك نرخي شدن ارز از سوی بانک مرکزی باعث روشن شدن تکلیف فعالان اقتصادی شده و آنها بدون نگرانی از کاهش یا افزایش نرخ ارز به برنامه‌ریزی می‌پردازند.

"ابراهیم نکو" نماینده مردم رباط‌کریم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مثبت بودن تک نرخی شدن ارز از سوی بانک مرکزی و سیستم ارزی کشور گفت: این اقدام را باید به فال نیک گرفت چرا که باعث کمک به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی صاحبان صنایع و فعالان خواهد شد.  
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی افزود: تک‌نرخی شدن ارز در وهله اول باعث وارد شدن شوک به سیستم ارزی خواهد شد چرا که نیاز به زمان است تا افراد حقیقی و حقوقی خود را با شرایط و نرخ جدید وفق دهند.  
 
وی اظهار داشت:‌ این اقدام از سوی بانک مرکزی باعث روشن شدن تکلیف فعالان اقتصادی خواهد شد و آنها بدون نگرانی از کاهش یا افزایش نرخ ارز به برنامه‌ریزی می‌پردازند.
 
نکو با اشاره به اهمیت تقویت صادرات گفت:‌ صادرات با نرخ پایین ارز برای صاحبان صنعت سودآوری و برای کشور ارزآوری نخواهد داشت و این نرخ واحد ارز معقول بوده و باعث تقویت صادرات با سود بالا خواهد شد.  
 
وی افزود: تک‌ نرخی شدن ارز می‌تواند دست سودجویان را ببندد و افرادی که نظم بازار ارز را به هم می‌ریختند دیگر توانایی این کار را نخواهند داشت.  
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: دولت با تک‌نرخی شدن ارز باید از اقشار دانشجو و محققینی که در خارج از کشور به سر می‌برند حمایت کند تا این سرمایه‌ها دچار خسارت و مشکل نشوند.  
 
نکو در پایان خاطرنشان کرد: با تثبیت شدن نرخ ارز به تدریج بازار آزادی که در حاشیه قرار گرفته و عده‌ای خاص از آن سود می‌برند به تعطیلی کشیده خواهد شد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ارز ، اقتصاد ، تک نرخی ، ثبات ، فعالان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.