رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان می گوید : این سازمان در سیاست های کنترل بازار خود شیوه تغییر پلکانی قیمت ها را اعمال می کند و معتقداست ثبیت و فریز کردن قیمت ها تولید را دچار مشکل می کند .

 

  به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا ) ،محمد حسن نکویی مهر عنوان کرد : آستانه تحمل مصرف كننده در بسياري موارد جوابگوي سقف افزايش قيمتي نيست و از طرفي به دنبال خارج كردن توليد كننده از چرخه توليد هم نيستيم بنابراين تلاش می کنیم تا با يك شيب ملايم و مديريت شده تا خواسته هر دو طرف را برآورده كنيم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بيان اينكه قيمت هاي منطقي و عدم اجحاف به مصرف كننده ، محوركاري سازمان حمایت است، تصريح كرد: هيچ زماني تثبيت و فريز شدن قيمت ها را قبول نداشته ايم و منطق اقتصادي نيز اين را قبول ندارد.

به گفته وی ، با تثبيت قيمت ها نمي توان توليد را استمرار بخشيد و رشد ناگهاني و تورمي شديد نیز به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند .

نكويي مهر با اشاره به طرح ويژه كنترل بازار درآستانه سال نو افزود : سياست هاي پولي هم به مدد آمده اند و بانك مركزي ارز مورد نیاز وارد کنندگان رسمی را تامین می کند ،ارز تک نرخی ملاك سازمان حمایت در سياست هاي قيمتي است .

وي ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت را متكفل بازار و هم توليد برشمرد و اضافه كرد : ملاك قيمتي اين بوده كه واحدها براي تغيير قيمت بايد حتما با تشكل ها و تشكل ها نيز با سازمان حمايت هماهنگ باشند ، بنابراین افزايش خود سرانه قيمت ها مورد پذيرش نيست.

نكويي مهر تاكيد كرد: كالاهاي با درج قيمت بايد با همان قيمت به مصرف كننده برسد و خلاف اين تخلف محض و قابل پيگيري است.

رييس سازمان حمايت مصرف كنندگان و تولید کنندگان ، مديريت فضاي رواني را بخش مهمي از تنظيم بازار دانست و تاكيد كرد : مجموع بخش خصوصي به همراه دولت بايد در اين خصوص كار ويژه انجام دهند .

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت اظهار كرد : ارتباط مجموعه سازمان حمايت با سازمان تعزيرات حكومتي و مجموع ادارات اين سازمان دراستان ها چه درخصوص تنظيم بازار شب عيد رضایت بخش است و بايد بيشتر نيز تقويت شود ./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار