سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهیدبهشتی :

برای جنبه های مختلف پرستاری باید برنامه های راهبردی و استراتژیکی نوشته می شد

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهیدبهشتی معتقد است که در بحث پرستاری سند چشم انداز باید در جنبه های مختلف آموزشی و پژوهشی، برنامه های راهبردی و استراتژیکی دیده می شد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر عباس زاده، رئیس دانشکده پرستاری
و مامایی شهیدبهشتی گفت: سند تحول پرستاری میثاقنامه حرفه ای پرستاری کشور است که همکاران به کمک یکدیگر تهیه کردند و با امضای معنوی خود را ملزم به رعایت آن می دانند. این سند طرح جدیدی نیست بلکه ترجمه اسناد بالادستی در سیستم پرستاری است که به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده است.

وی افزود: آینده نگاری در هر بخش از سیستم های اجتماعی اهمیت خاصی دارد تا براساس آن جایگاه و نقش راهبردی هر یک از افراد آن جامعه در آینده مشخص شود. پرستاری نیز یک مجموعه مرتبط با سایر حرفه هاست که به تنهایی نمی توان آینده ای را برای آن متصور شد بلکه باید آینده پرستاری را نیز در نظام سلامت دید.

نایب رئیس اول شورایعالی نظام پرستاری با اشاره به این که نظام سلامت نیز در مجموعه بزرگتری با عنوان سیستم اجتماعی کشور قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در کشور، اسناد بالادستی دورنما و چشم اندازهای متعددی برای کشور از جمله نظام سلامت در نظر گرفته اند به طور مثال براساس سند چشم انداز، ایران باید جایگاه نخست سیاسی، اقتصادی، نظامی و حتی سلامت را در منطقه کسب کند.

دکتر عباس زاده با بیان اینکه در مقوله سلامت نیز باید به ارگانهای مرتبط و ذیربط از جمله پرستاری توجه شود، گفت: نقشه جامع علمی کشور، قانون اساسی و قانون برنامه توسعه اجتماعی اقتصادی پنجم همگی از اسناد بالادستی هستند که باید در مقوله پرستاری نیز طبق آن عمل کنیم.

وی با اشاره به این که سند چشم انداز پس از تصویب در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تایید مقام معظم رهبری رسید و ابلاغ شد و قانون اساسی مصوب مجلس خبرگان و قوانین برنامه توسعه مصوبه مجلس شورای اسلامی است تاکید کرد :در پرستاری نیز باید در جنبه های مختلف آموزشی و پژوهشی، برنامه های راهبردی و استراتژیکی نوشته می شد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.