سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هيئت علمي دانشگاه اميرکبير:

عارف سياست را با اخلاق ارزش داد

عضو هيئت علمي دانشگاه اميرکبير گفت: عارف نشان داد که اخلاق مي‌تواند در کنار سياست باشد و مي‌توان سياست را با اخلاق ارزش داد و ملت بزرگ ايران امروز اين امر مبارک را به چشم ديده است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در همايش "خردورزي سياسي و فرزانگي اخلاقي" که عصر روز گذشته با هدف تجليل از محمدرضا عارف در دانشکده فني دانشگاه تهران برگزار شد، شفيعي عضو هيئت علمي دانشگاه اميرکبير، امي عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس، حبيبي عضو هيئت علمي سابق دانشگاه تهران و توفيقي استاد دانشگاه تربيت مدرس حضور داشتند.

شفيعي به عنوان اولين سخنران مراسم، گفت: از زماني که در ستاد عارف بودم با اساتيد زيادي در ارتباط بودم و جلسات متعددي با حضور اساتيد شکل گرفت.

وي با بيان اينکه عارف خود صلاح را بر برکناي ديد افزود: به هر حال اتفاق خوبي بود و در حال حاضر اين همايش‌ها موجب مسرت است اين جلسه به خاطر تجليل از بزرگمرد و اسطوره زمان است.

عضو هيئت علمي دانشگاه اميرکبير تصريح کرد: اميدواريم با انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني سياست‌هاي اصلاح‌طلبان تا حدودي اجرا شود، عارف نشان داد که اخلاق در کنار سياست مي‌تواند باشد و مي‌توان سياست را با اخلاق ارزش داد و ملت بزرگ ايران امروز اين امر مبارک را به چشم ديده است.

شفيعي خاطر نشان کرد: ما از گردهمايي اساتيد در انتخابات خوشحال شديم؛ چرا که با حضور همه اساتيد راه حل‌هاي مثمرثمري شکل مي‌گيرد.

در ادامه همايش امي عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس اظهار داشت: قصد ما از برگزاري اين همايش تقدير از يک تدبير الهي و ماندگاري از عمل خير عارف است.

وي با اشاره به اين که در هشت سال گذشته يک نوع رويکرد پادگاني در دانشگاه‌ها حاکم بود تصريح کرد: با پيمان مجدد مردم با اصلاحات اميد به جامعه برگشته و اميدواريم با فضاي شکل گرفته حق مردم ضايع نشود.

عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس با تاکيد بر اينکه حضور عارف در کابينه حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني الزامي است خاطر نشان کرد: از سال 88 به بعد قوه عاقله که متشکل از دانشگاهيان هستند کنار گذاشته شدند و ما از عارف خواستاريم که قوه عاقله را به عرصه علم و دانشگاه و سياست برگرداند.

ديگر سخنران همايش حبيبي عضو هيئت علمي سابق دانشگاه تهران بود که گفت: اهانت و توهين به حقوق و شخصيت انسان‌ها در هشت سال گذشته به يک رويه عادي تبديل شده بود اما اميدواريم که اخلاق با حضور اصلاحات و مردان اخلاق در کابينه به جامعه برگردد.

رئيس انجمن مدرسين با اشاره به اينکه نخبگان کشور منزوي هستند تصريح کرد: دانشجويان مايوس و سرافکنده شده‌اند و اين امر جزو فاجعه‌هايي است که در نظام آموزش کشور به وجود آمده است.

اين استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: از عارف مي‌خواهيم که اعتبار و شخصيت اساتيد و دانشجويان را برگرداند و ديگر انحصارطلبي در عرصه دانشگاه‌ و نظام آموزشي باعث حذف نخبگان و متخصصين نشود.

در پايان اين همايش توفيقي استاد دانشگاه تربيت مدرس اظهار داشت: با شکل گيري اين سرمايه سياسي و اجتماعي اميدواريم که زمينه‌ساز به وجود آمدن اقدامات موثري در جامعه باشيم.

وي ادامه داد: نقش عارف در انتخابات 92 به يک سال پيش برمي‌گردد با پيگيري‌هايي که به وجود آمد ما به اين نتيجه رسيديم که در نظام شرايط تغيير به وجود آمده است لذا شرايط براي عارف که نماد تغيير در جامعه است فراهم است.

توفيقي گفت: نااميدي مردم از انتخابات مسئله ديگري بود که دغدغه اصلاح طلبان بود اما عارف تصميم قطعي گرفت که در انتخابات شرکت کنند.

استاد دانشگاه تربيت مدرس در پايان خاطر نشان کرد: عملياتي کردن فرآيند اميد بخشي به انتخابات از جمله مسائلي بود که با تدبير عارف به خير منجر شد و اميد مردم به اصلاحات و تغيير را مضاعف کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: همایش ، تجلیل ، عارف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.