سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوشاک‌اف:

امیدواریم "تاجیکستان" توافق‌نامه مربوط به پایگاه نظامی روسیه در این کشور را تصویب کند

معاون رئیس جمهور روسیه گفت: مسکو امیدوار است "دوشنبه" بزودی توافق‌نامه مربوط به پایگاه نظامی روسیه در "تاجیکستان" را تصویب کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "یوری اوشاک‌اف" "معاون رئیس جمهور روسیه" اظهار داشت: روسیه امیدوار است که "دوشنبه" بزودی توافق‌نامه مربوط به پایگاه نظامی روسیه در "تاجیکستان" را تصویب کند.
 
وی افزود: در دیدار "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه با "امامعلی رحمان" رئیس جمهور تاجیکستان" در "بیشکک" در چارچوب نشست اعضای سازمان "پیمان امنیت جمعی" این مسئله نیز مطرح شد و طرف تاجیکی تقاضاهای مشخصی را عنوان کرده است.
 
این در حالی است که ولادیمیر پوتین در اوایل ماه می این توافق‌نامه را امضا کرده است.
 
پایگاه 201 روسیه در "تاجیکستان" یکی از بزرگترین پایگاه‌های روسیه در خارج از کشور است که در 3 شهر مهم "تاجیکستان" یعنی "دوشنبه"، "کولاب" و "غورغان تپه" مراکزی دارد.
 
این پایگاه از سال 1993 در اختیار روسیه است و طبق قراردادی که بین رؤسای جمهور روسیه و "تاجیکستان" در تاریخ پنجم اکتبر سال 2012 به امضا رسید، استقرار پایگاه نظامی روسیه از یکم ژانویه سال 2014 به مدت 49 سال دیگر به تایید نهایی رسیده است.
 
بعد از 49 سال درصورت توافق طرفین حضور نظامی مسکو در دوشنبه برای هر پنج سال تمدید خواهد شد.
 
در ازای این پایگاه روسیه وعده داده است تا سیستم‌های امنیتی و نظامی تاجیکستان را از نظر تکنولوژی نظامی بازسازی و مدرنیزه کند و همچنین عوارض گمرکی محصولات نفتی که از روسیه وارد تاجیکستان می‌شود را حذف کند
 
در ضمن "تاجیکستان" نیز خواستار در نظر گرفتن تسهیلاتی برای مهاجران کاری تاجیک در روسیه می‌باشد.
 
انتهای پیام/
 
منبع: فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.