سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير بهداشت اظهار کرد:

سياست هاي سازمان جهاني بهداشت ما را در مخمصه کاهش جمعيت قرار داد

وزير بهداشت با بيان اينکه در راستاي سياستهاي جمعيت گول سازمان جهاني بهداشت را خورده ايم گفت : اگر اعتدال را حفظ مي کرديم امروز نيازي به تندرو بودن در افزايش جمعيت نداشتيم .

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر طريقت منفرد، وزير بهداشت امروز در حاشيه مراسم روز جهاني جمعيت در خصوص جمعيت گفت : فکر ميکنم در يک مقطعي در خصوص کنترل جميعت اشتباهات بزرگي کرده ايم بنابراين بايد به سرعت سياست هاي غلط را در جهت افزايش جميعت تغيير دهيم .

وي با بيان اينکه اقوام مختلف فرهنگ هاي مختلفي براي فرزند آوري دارند و نميتوان آنها را مجبور به اين امر کرد اظهار کرد : در واقع نميتوان يک نظام براي آن تعريف نمود .

وزير بهداشت تصريح کرد : بايد توجه داشت که سياست هاي تشويقي براي فرزند آوري مي تواند مفيد تر باشند که در اين عرصه بستر سازي فرهنگي اجتماعي و اقتصادي در اين حوزه هر کدام مسير خود را دارند و بايد در مسير خود حرکت کنند به عنوان مثال افزايش مرخصي زمان به 9 ماه امتيازات زمان شيردهي مادر در اين راستا صورت گرفته است .

وي اظهار کرد : سازمان جهاني بهداشت نيز به دليل خير خواهي و در عمل به دليل سياست هاي خود ، کشورها را به کاهش باروري توصيه کرده است اما ما در يک مقطع زماني گول خورده ايم که اگر اعتدال را حفظ مي کرديم امروز نيازي به تندرو بودن در افزايش جمعيت نداشتيم .

دکر طريقت منفرد در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر ميزان آمار سقط جنين در کشور عنوان کرد : سقط جنين در کشور ما مگر در موارد قانوني قدغن است ، اگر چه وزارت بهداشت سعي خود را مي کند که از موارد غير قانوني جلوگيري کند ./ح




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.