وزیر بهداشت گفت: ما در خصوص کنترل جمعیت طبق تکالیف مقام معظم رهبری و قانون حرکت می کنیم و به هیچ وجه تابع مواردی که به ما دیکته می شوند نیستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت امروز 17 تیر ماه در مراسم روز جهانی جمعیت افزود: ما با برنامه ریزی های صورت گرفته به مراتب سریعتر از زمان تعیین شده در برنامه کنترل جمعیت رسیده ایم که این نشان می دهد که در سیاست های کارشناسی شده در کشور زمینه اجرای آن میسر است به همین دلیل تغییرات سیاست و تصمیمات جدید هم مقدور می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چند سال پیش مقداری در اجرای سیاست های جمعیتی تند حرکت کرده ایم ولی امروزه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ضرورت تغییر این سرعت محقق شده است چراکه کنترل جمعیت و افزایش فرزند آوری یک تکلیف قانونی است که ولایت فقیه برای ما تکلیف کرده است و ما به هیچ وجه تابع مواردی که کشورهای غربی به ما دیکته می کنند نیستیم.

طریقت منفرد با بیان اینکه ما باید آن مسیری را که برایمان ترسیم شده رعایت کنیم عنوان کرد: باید حداکثر حفاظت مان را از صیانت مادر و کودک را داشته باشیم، یعنی حداکثر رعایت حفظ سلامت باید در این حوزه باشد و آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: مهم ترین وظیفه ما حفظ نهاد خانواده است که از طریق سبک زندگی امکان پذیر است باید توجه داشت که متاسفانه ما در بحث بهداشت و درمان در موضوع اجتماعی بیهوده گرفتار شده ایم و باید جلوی حرکت های اجتماعی غرب را که نامعقول در خصوص روابط جنسی است را بگیریم در واقع تقویت همجنس گرایی باعث تاسف است و نه تنها ما آن را قبول نمی کنیم بلکه باید از لحاظ ملی و اعتقادی جلوی این امر را بگیریم تا گرفتار این الگوها نشویم.

طریقت منفرد در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: باید تمام امکانات را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم و ضمن تقویت ازدواج به موقع از جدایی ها جلوگیری کنیم البته باید توجه داشت که یک سری نابسامانی ها در کشور وجود دارد که با توجه به وجود نیروی ماهر می توانیم این نابسامانی ها را برطرف کنیم .

وی افزود: ما با گسترش مراکز آموزش عالی از آموزش مهارتهای زندگی دور شده ایم بنابراین برای تقویت نهاد خانواده باید با آموزش صحیح به نسل جوان که ضرورت آن مهارت های زندگی است از فساد جلوگیری کنیم.

طریقت در بخشی دیگر از سخنان خود به سونامی بیماری های غیر واگیر اشاره و گفت: اگر ما به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی توجه نکنیم با گرفتاری های غیر قابل کنترلی روبرو خواهیم بود بنابراین وزارت بهداشت تغییر سبک زندگی به لحاظ ایجاد سلامت در جامعه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر اولویت های کارهای وزارت بهداشت ورود غذای سالم در سفرهای سالم است ،کشور ما بیشتر از کشورهای دیگر گرفتار مواد غذایی ناسالم است چرا که ما در تولید و  نگهداری مواد غذایی مشکلات عدیده ای داریم که باید با برنامه ریزی هر چه سریع تر بر آنها غلبه كنيم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار