سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک استاد علوم سياسي مطرح کرد

بها دادن به تکفيري‌ها از عوامل سقوط مرسي بود

استاد دانشگاه علوم سیاسی واحد تهران مرکز گفت: بها دادن به تکفیری‌ها و ناديده گرفتن خواسته‌هاي مردم باعث شد تا قدرت از دست اخوان المسلمین خارج شود.

"رضاجليلي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تحليل تحولات اخير مصر اظهار داشت: برای درک بهتر تحولات اخیر در کشور مصر لازم است یک دریچه‌ای به پیشینه گروه اخوان المسلمین باز شود.

وی افزود: زايشگاه فکري محمد مرسي به نمايندگي از گروه اخوان المسلمين به سال 1920 بر می‌گردد که توسط فردي به نام حسن البناء شروع شد، اما به دلیل رویکرد رادیکالی نتوانست قدرت را به دست بگیرد و نکته مهم این است که تا به امروز نيز به عنوان یک قدرت زیرخاکستر در جامعه مصر فعالیت می‌کردند.

جلیلی با اشاره به چگونگی به قدرت رسیدن اخوان المسلمین تصریح کرد: به دلیل ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های  سکولارها در مصر  گروه اخوان المسلمین به رهبری مرسي، قدرت را در دست گرفتند اما  به دلیل مشکلاتی از قبیل قطع رابطه بارژیم صهیونیستی و به دنبال آن دادن بهای بیشتر به تکفیری‌ها،خواسته‌هاي مردم کمتر دیده شد و به تبع آن  قدرت از دست اخوان المسلمین خارج شد.

استاد دانشگاه علوم سیاسی تهران مرکز در پایان با اشاره به نقش ارتش در برکناری محمد مرسی خاطر‌نشان کرد: مجموعه عوامل ذکر شده، اشتباهاتي بود که به ارتش اين مجوز را داد تا با تکیه بر قدرت افکار عمومي، جابجايي قدرت را به صورت قدرت نرم به وجود بياورد و هم اکنون تمام کشورها از روندي که در مصر به وجود آمده متحیر مانده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرسی ، تکفیری ، وهابی ، ارتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.