سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجراي 70 درصد طرح‌هاي مصوب کارگروه "وزارت صنعت"

معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پار سال هفت هزار مصوبه در کارگروه صنعت کشور به تصويب رسيد که بيش از70 درصد از اين طرح‌ها کاملاً اجرا و پياده‌سازي شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن صالحي‌نيا پيرامون تأمين مواد اوليه از جمله فولاد ، مس و آلومينيوم و بويژه پتروشيمي به عنوان صنايع بالا دستي گفت: با توجه به مشکلات تأمين اين مواد در عرصه بين‌المللي مديريت‌ها به گونه‌اي صورت گرفته است که علاوه بر تأمين نياز داخلي نسبت به صادرات آن هم اقدام شود.

وي با تأکيد بر روبرو شدن با ضوابطي خاص به دليل محدوديت‌ها گفت: اين مقررات در شرايط طبيعي کارآمدي داشت، اما با تغيير اوضاع ، بايد ضوابطي در راستاي تسهيل امور اتخاذ مي‌شد.

معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو و نيم برابر رساندن تأمين نقدينگي و مانده موجودي تسهيلات در صنعت و معدن را نياز ضروري به منظور صيانت از ظرفيت‌هاي توليدي و بهره‌برداري مطلوب از آنها بيان کرد.

صالحي‌نيا با اشاره به قانون اختصاص ده درصد از منابع صندوق توسعه به استان‌ها گفت:به تناسب ظرفيت استان‌ها توزيع اين ده درصد را در دستورکار قرار داده‌ايم.

وي از معرفي 89 واحد توليدي در کردستان با50 ميليارد تومان اعتبار براي استفاده از اين منابع خبر
داد و گفت: البته امکان جذب بخش کوچکي فراهم شده که به محض اقدام بانک‌ها و اعلام به صندوق توسعه، امکان تخصيص به واحدها وجود دارد.

صالحي‌نيا درباره شاخص‌هاي توسعه سرمايه‌گذاري در کردستان به معرفي 185 طرح توسعه با پيشرفت

از پنج تا 95 درصدي اشاره و گفت: با سرمايه‌گذاري هزار و صد ميليارد ريالي اين طرح‌ها براي 820 نفر شغل ايجاد شده است.

معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ديدار با فعالان عرصه صنعت و معدن به سنندج سفر کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.