سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايران به "سياست جمعيتي" مطلوب نياز دارد

معاون مرکز آمار ايران تأکيد کرد: ايران به سياست جمعيتي مطلوبي نياز دارد تا ظرفيت هاي عرضه و تقاضا در بازارهاي اقتصادي به ويژه بازار کار به سمت تعادل پيش رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليپور گفت: نرخ بيکاري در ايران هم اکنون 12 درصد است و در ميان جمعيت 15 تا 24 سال اين نرخ بالاتر هم مي رود، بنا بر اين در اين شرايط اگر نرخ رشد جمعيت هم بالا باشد بايد متناسب با ظرفيت سازي اقتصادي هم صورت گيرد در غير اينصورت نرخ بيکاري هم رشد خواهد کرد.

وي افزود: بخش زيادي از جمعيت ايران در دوره سني 24 تا 29 سال قرار دارد که دوره طلايي جمعيتي محسوب مي شود اما بايد بازار کار متناسب با تقاضاي اين نيروي انساني توسعه يابد تا اين جمعيت به عامل رشد و توسعه اقتصادي تبديل شود و دوره طلايي را در توسعه اقتصادي رقم بزنيم.

عليپور گفت: از طرف ديگر با انتقال دوره سني اين جمعيت دوره بازنشستگي بايد براي دوره افزايش جمعيت سالمندي هم برنامه ريزي کنيم.

معاون مرکز آمار ايران گفت: نرخ رشد جمعيتي بايد قدرت جايگزيني متعادل را داشته باشد و حداقل هر خانواده دو فرزند داشته باشند و براي اشتغال آنها نيز برنامه ريزي کنيم.


عليپور افزود: اگر ظرفيت اشتغالزايي بالاتر رود مي توان از ظرفيت جمعيتي هم براي رشد اقتصادي هم بهره برد به همين خاطر به سياست جمعيتي مطلوب نياز داريم تا هم نرخ جايگزيني منطقي ايجاد شود و هم براي توسعه اشتغال برنامه ريزي داشته باشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مرکز ، آمار ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.