سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصيه به افراد مبتلا به ريفلاکس معده؛

از مصرف غذاهاي اسيدي پرهيز کنيد

توصيه متخصصين به افرادي که دچار ريفلاکس معده هستند توصيه مي کند مصرف غذاهاي اسيدي و استفاده از روش هاي که اين عارضه را به حداقل مي رساند را محدود مي کنند.

دکتر پورشمس، فوق تخصص بيماري هاي گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:شايع ترين علامت بيماري ريفلاکس معده، ترش کردن و سوزش سر دل مي باشد و از علائم ديگر که کمتر شايع است و بايد مورد بررسي قرار داد حالت تهوع، استفراغ، درد سينه و گلو، بيماري هاي سينوزيت و عفونت هاي طولاني مدت  است.

وي با اشاره به عوامل دخيل در اين عارضه افزود: مسائل دخيل مي تواند از جمله عامل محيطي، اضطراب، عجول بودن و مصرف ترشيجات، فست فودها و تند غذا خوردن در اين زمينه باشد.

پورشمس در خصوص عوارض اين بيماري عنوان کرد: اين عارضه با توجه به مراجعات و تشخيص و درمان طولاني مدت آن بر کيفيت و نوع زندگي فرد تاثير گذار خواهد بود.

اين متخصص گوارش و کبد در پايان توصيه و تاکيد کرد: توصيه متخصصين به افرادي که دچار اين عارضه هستند اين است که با محدوديت مصرف غذاهاي اسيدي و استفاده از روش هايي که اين عارضه را به حداقل رساند، همچنين عدم استفاده از غذاهايي که ممکن است سبب پس زدن معده به مري که شامل: غذاهاي چرب، نوشابه هاي گازدار ، قهوه چاي و کافئين بالا و مصرف نيترات است شوند./ع2
برچسب ها: غذا ، ریفلاکس ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.