سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليد زودهنگام از ٣ ميدان مشترك نفتي تا پايان امسال آغاز مي شود

معاون وزير نفت از دستيابي به توليد روزانه پنج ميليون بشكه نفت خام در كشور تا پاپان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه باني با بيان اينكه، شركت ملي نفت ايران برنامه دارد توليد زودهنگام از برخي ميدان‌هاي مشترك همچون ياران و يادآوران و بخشي از ميدان آزادگان شمالي را تا پايان امسال عملياتي كند، افزود: بر اساس برنامه هاي توسعه اي تا پايان برنامه پنجم توسعه ظرفيت توليد نفت كشور بايد به روزانه پنج ميليون بشكه برسد.
 
وي افزود: با توجه به بازسازي انجام شده در تاسيسات سطح الارضي و انجام برنامه هاي مختلف در زمينه ازدياد برداشت، ظرفيت توليد نفت كشور هم اكنون به روزانه چهار ميليون بشكه در روز رسيده است كه بر اساس برنامه توسعه اي تا پايان برنامه پنجم توسعه اين ميزان بايد به روزانه پنج ميليون بشكه در روز خواهد رسيد.
 
مدير عامل شركت ملي نفت ايران، پيشتر گفته بود براي رسيدن به اين حجم توليد تا پايان برنامه پنجم بايد ١٨٠ ميليارد دلار سرمايه گذاري شود.
 
 قلعه باني با بيان اين كه توسعه ميدان هاي غرب كارون با پيشرفت خوبي در دست انجام است، افزود: توسعه ميدان هاي آزادگان، يادآوران و ياران پيشرفت قابل توجهي داشته است و شركت ملي نفت ايران برنامه دارد توليد زودهنگام از برخي ميدان‌هاي مشترك همچون ياران و يادآوران و بخشي از ميدان آزادگان شمالي را تا پايان امسال عملياتي كند.
 
وي افزود: يكي از چاه هاي ميدان ياران هم اكنون وصل شده و توليدي خواهد شد و با اجراي به موقع برنامه هاي توليدي در سال جاري گام مهمي در مسير تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه برداشته مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، نفت ، روزانه ، بازسازی ، حجم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.