انتقال اجباري جهادگران جديد الاستخدام پارس جنوبي

انتشار خبر معرفی افراد جدید الاستخدام شرکت نفت و گاز پارس به کاریابی شرکت نفت، اعتراض برترین افراد آزمون استخدامی سال 90 به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در روزهای گذشته شركت نفت و گاز پارس جنوبي اقدام به دليل تعديل نيرو و انتقال اجباري كاركنان خود به شركت ملي گاز ايران كرده كه معضلاتي را براي اين كاركنان به همراه داشته است.

يكي از كاركنان جديد الاستخدام كه در ليست انتقال اجباري اين شركت قرار گرفته است در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت :‌ با پذيرفته شدن در آزمون استخدامي تيرماه 90 شرکت نفت و گاز پارس در منطقه عسلویه مشغول به فعاليت بودم، كه همزمان با آغاز فصل تابستان موج نقل و انتقال اين شركت نيز آغاز شد.

وي خاطر نشان كرد:‌ شرکت نفت و گاز پارس هفته گذشته (9 تيرماه 92) برخي از مهندس جدید الاستخدام خود را به عنوان مازاد اعلام و از آنها خواستند که برای مصاحبه به شرکت گاز مراجعه کنند، این در حالی هست که مجوز استخدامی ما برای شرکت نفت و گاز پارس بوده است.

اين موضوع تنها به كاركنان جديدالاستخدام اين شركت ختم نشد و براساس اظهار يكي از كاركنان شركت نفت و گاز پارس با سابقه كار بيش از 10 سال مجبور به انتقال به شركت ملي گاز شده است.

پيگيري خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حاكي از آن است كه بنا بر اظهار مسئولان شركت نفت و گاز پارس جنوبي آزمون استخدامی سال 90 تنها براي انجام پروژه اين شركت صورت گرفته كه با اتمام اين طرح ها تعهدي براي ادامه فعاليت اين افراد وجود ندارد.
 
براساس اين گزارش، انتشار خبر معرفی افراد جدید الاستخدام شرکت نفت و گاز پارس به کاریابی شرکت نفت اعتراض برترین افراد آزمون استخدامی سال 90 به همراه داشته است.

در متن نامه اعتراض جمعی از پرسنل شرکت نفت و گاز پارس پيرو تعدیل نیرو و انتقال اجباری پرسنل جدیدالاستخدام شرکت نفت و گازپارس آمده است؛

این افراد که طی آزمون سخت و نفس گیر کتبی ، آزمون شغلی، مصاحبه تخصصی، مصاحبه عقیدتی، گزینش و طب صنعتی و در نهایت از بین 140000 نفر شرکت کننده 3500 جذب شرکت نفت و گاز پارس شده اند.

 با گذشت یک سال از شروع به کار این افراد و پس از طی دوره آموزشی طاقت فرسای ماهشهر ، جمع کثیری از پرسنل جهت انتقال به شرکت ملی گاز ایران به مصاحبه مجدد دعوت شده اند كه اين اجحاف حقوق اين افراد است كه  به فرموده رهبری " جهادگران  فعال در پارس جنوبی هستند."

اين آزمونی سخت براي مسئولان است كه با توجه به نارضایتی جمع کثیری از پرسنل مانع از این انتقال تحمیلی و اخراج اجباری بین برترین افراد آزمون استخدامی سال 90 شوند.

در همین ارتباط با توجه به ابهامات موجود اين سئوالات براي پرسنل جدید الاستخدام شرکت نفت و گاز پارس در آستانه تعديل نيرو و انتقال اجباري مطرح شده است؛

1-    این افراد در آزمون شرکت نفت پذیرفته شده اند و به همین دلیل جمعی از همکاران با سال ها تجربه کار و به امید ثبات و امنیت شغلی، کار خویش را رها نموده و خود را با شرایط کاری وحقوقی جدید وفق داده اند .

 حال با تغییر شرایط اجباری چه کسی مسئول ازدست رفتن شغل قبلی به امید کار در شرکت نفت و همچنین خطر فروپاشی زندگی آنها خواهد بود ؟

2-    با وجود معرفی افراد به کاریابی و انجام مصاحبه علمی مجدد، با وجود طي تمام مراحل به طور جامع در بدو استخدام، آیا این موضوع انتقال و یا اخراج از شرکت نفت و گاز پارس جنوبي است؟

3-    معرفی و انتخاب افراد به کاریابی نفت منطبق با چه معیاری بوده كه با وجود شمار زیادی از کارکنان قراردادی که بدون آزمون استخدام مشغول به کار شده اند، چرا قرعه به نام پرسنل تازه استخدام شده قانونی افتاده است؟

4-    نظر به اینکه قبل از استخدام این افراد مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح اخذ شده و ردیف بودجه متناسب با آن در نظر گرفته شده، چرا پس از گذشت یکسال از استخدام و با تغییر مدیریت این تعداد نیرو مازاد اعلام می شوند؟ 

5-    از آنجا که به اذعان بسیاری پیشرفت چشمگیری از زمان شروع بکار افراد جدیدالاستخدام و با انگیزه در این پروژها حاصل شده چگونه مدیران شرکت بیکاری پرسنل را عامل اصلی تعدیل نیرو اعلام می نمایند؟ آیا این کار به جای حمايت از کار در پارس جنوبی، تبلیغات مسئولان در پارس جنوبی نيست؟

6-    چرا در ایامی که حماسه سیاسی رقم خورده، این اقدام غیرقانونی و خودسرانه انجام پذیرفته و فرصت تحقق حماسه اقتصادی در پارس جنوبی را با بی توجهی به نیروی انسانی به تهدیدی تبدیل نموده است؟

در پایان اين پرسنل جدیدالاستخدام خواستارند كه تا پیرو فرمایشات رهبری که کار در پارس جنوبی را به جهاد فی سبیل ا.. تعبیر نموده اند،  مسئولان و مراجع ذیصلاح ضمن پیگیری موضوع مانع پایمال شدن حقوق اين گروه شوند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار