سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار "فرودگاه" اقتصادي مي شود

مديرعامل شرکت فرودگاه هاي کشور گفت: از مجموع 54 فرودگاه کشور، چهار فرودگاه امام، مهرآباد، شيراز و مشهد؛ اقتصادي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رسولي نژاد با بيان اينکه بر اساس قانون، شرکت نفت دو درصد از فروش سوخت هواپيماها را بايد به شرکت فرودگاه هاي کشور پرداخت کند، افزود: اين کار تا پايان سال 89 انجام شد و هم اکنون 16 ميليارد تومان بدهکار است که با توجه به گردش مالي شرکت نفت، اين مبلغ ناچيز است.

وي به طرح هاي سرمايه گذاري در فرودگاه هاي کشور اشاره کرد و گفت: بيشترين جذب سرمايه گذاري در فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) بوده است که يک هتل با هزينه 120 ميليارد تومان و يک طرح با هزينه 120 ميليارد تومان، سه طرح ترمينال زيارتي، پارکينگ طبقاتي است و طرح توسعه ترمينال نيز به زودي اجرايي مي شود.

رسولي نژاد همچنين افزود: در فرودگاه شيراز و مشهد طرح هاي توسعه اي با 600 ميليارد تومان و در فرودگاه مهرآباد هم چند طرح توسعه اي از جمله پارکينگ طبقاتي در حال اجراست.

وي به جا به جايي فرودگاه اهواز اشاره کرد و گفت: در نزديکي شهر اهواز سايت فرودگاه جديد
اهواز شناسايي و مطالعه شده است و از سال آينده کار ساختماني آن آغاز مي شود.

مديرعامل شرکت فرودگاه هاي کشور افزود: با توجه به حوزه هاي نفتي در محل کنوني فرودگاه اهواز، وزيران نفت و راه و شهرسازي توافق کردند اين فرودگاه جا به جا شود و وزارت نفت هزينه هاي آن را پرداخت مي کند.

رسولي نژاد همچنين گفت: فرودگاه بوشهر نيز جا به جا مي شود که زمين مورد نظر نيز مشخص شده است اما يک سال و نيم بعد از جا به جايي فرودگاه اهواز صورت خواهد گرفت.

وي به پروازهاي انجام شده در کشور اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بيش از 42 ميليون پرواز داخلي و خارجي صورت گرفته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرودگاه ، اقتصاد ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.