سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به شهروندان تهراني؛

پيک "مصرف برق" همچنان در تهران بالا است

ميزان مصرف برق در تهران براساس آمارهاي موجود در روزهاي اول تابستان امسال رووند صعودي داشته است.

هاشمي مدير شرکت توزيع نيروي برق تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: پيک مصرف برق در تهران 3 هزار و 722 مگا وات بوده که اين رقم در کل کشور 7 هزار مگا وات است.

وي افزود: بر اين اساس ميزان مصرف در تهران 17 هزار مگاوات ساعت و در کل کشور 191 مگاوات ساعت است که در اين رابطه بيشترين ميزان مصرف برق مربوط به استفاده از وسايل سرمايشي در فصل تابستان است.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق تهران عنوان کرد: بيشتر ميزان مصرف برق مربوط به کولرهاي غير استاندارد است که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور شدند است.

هاشمي تصريح کرد: براساس آمار تهيه شده بيشترين مدت مصرف برق در تهران با پيک بالاي 3700 مگاوات 2 روز و بالاي 3600 مگاوات ميزان مصرف 4 روز بود و در بالاي 2400 مگاوات مدت مصرف برق در تهران 17 روز بوده است هم اکنون براي هر مگاوات برق توليدي در تهران 1 ميليارد تومان هزينه مي‌شود.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق عنوان کرد: از نظر تجهيزات نيز فشار زيادي به تجهيزات توليد کننده برق مي‌آيد که اين موضوع باعث سوختن ترانفورماتورها و کابل‌ها مي‌شود که در نهايت منجر به خاموشي مي‌شود.

وي با بيان اينکه کاهش مصرف 10 درصدي انرژي برق نقش قابل توجهي در مديريت مصرف انرژي مهم دارد گفت: با يک مديريت صحيح مي‌توانيم پيک مصرف برق را کنترل کرده و باعث کاهش مصرف برق در کشور شويم.

هاشمي تصريح کرد: سال گذشته ما توانستيم 17 هزار مگاوات برق توليدي را به فروش برسانيم ضمن آنکه ميزان تلفات صنعت برق را که قبلا بيش از 20 درصد بود هم اکنون به حدود 14 درصد برسانيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: برق ، مصرف ، ساعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.