سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

65 درصد تماس‌ها با 1490 در خصوص کمبود داروهاست

90 درصد تماس‌ها با 1490 در خصوص دارو است که از اين تعداد 65 درصد آن شامل کمبود دارو بوده است.

دکتر رياضي، رئيس 1490 در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: نحوه عملکرد سامانه 1490 به نحوه ايست که توسط 130 نفر از پرسنل در رشته‌هاي مختلف علوم پزشکي در سه بخش مشاوره، پزشکي، داروهاي کمياب و بخش درمان از طريق سامانه پيام کوتاه و تماس تلفني به سوالات عموم افراد در حوزه پزشکي پاسخ مي‌دهد.

وي در خصوص ساير خدمات 1490 در حوزه پزشکي بررسي انتقادات و پيشنهادات تمام افراد اشاره کرد: رسيدگي به شکاياتي نظير کمبود دارو که 65  درصد تماس‌ها با 1490 در مورد کمبود دارويي است و مواجهه با زيرميزي با مشکلات مربوط به حمل و نقل آمبولانس‌ها و پرسنلشان از مهمترين اين خدمات است.

رياضي با بيان اينکه نحوه عملکرد مرکز 1490 در پاسخگويي به تماس‌هاي تلفني افراد جامعه است افزود: روزانه بيش از 4000 تماس تلفني در خصوص کمبود دارو، مشاوره پزشکي، زير ميزي نحوه برخورد پزشکان و پرسنل بيمارستاني و اورژانس دريافت شده که خوشبختانه به علت افزايش کارشناسان پاسخگو، وجود افزايش تعداد تماس‌ها، همگي از طريق اپراتور درست زمان کمتر از يك دقيقه پاسخ داده مي‌شود.

وي گفت: در حال حاضر 130 نفر در اين مرکز آماده پاسخگويي به مشکلات و تقاضاهاي عموم افراد جامعه از هر قشري هستند.

رياضي در ادامه گفت: در خرداد ماه سال جاري بيش از 300 مورد در غالب شکايت و تماس تلفني با مرکز 1490 صورت گرفت که از اين تعداد به بيش از نيمي از موردها رسيدگي شده و تعداد کثيري از آنان وجوه اخذ شده شان را مطالبه نموده و تعدادي نيز در حد اطلاع‌رساني بوده که نسبت به گزارش آنها نيز برخورد و رسيدگي‌هاي لازم با مرکز متخلف صورت گرفته شد.

وي در خاتمه گفت: موارد اورژانس در همان روز پيگيري و موارد غير اورژانسي به مدت يك ماه تا 3 ماه و علت طولاني شدن اين مدت بخاطر آن است که اين پرونده‌ها بايد در مراجع قضايي پيشگيري شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.