سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

اقبال شوم " مبارک " بر پیشانی " مرسی "

يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به رفتارهاي غرب‌گرایانه رئیس‌جمهور معزول مصر گفت: سياست‌هاي غلطی که وی پيش گرفت باعث شد حتی آمريکایی‌ها نیز به شخصيت ضعيف و شکننده مرسي پي ببرند بنابراین شرايط به جايي رسيد که مردمي که يک سال پيش، يکپارچه مبارک را از مسند قدرت به پايين کشيدند، در مقابل وی قرار گرفتند.

 "مصطفي قوام" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکر اوباما از مرسي به دليل حمايت از معترضان و همچنين درخواست دولت آمريکا از ارتش مصر براي مديريت شرايط تا زمان انتخابات رئيس‌جمهور جديد گفت: آمريکا از مدت‌ها پیش، سياست‌هاي دوگانه‌اي را در کشورهاي مختلف پيش گرفته است.
 
وي ادامه داد: هميشه آمريکا از بي‌لياقتي، بي‌کفايتي و سرسپردگي مقامات حکومت‌های دیکتاتور سواستفاده کرده تا بر شرايط مسلط شود.
 
قوام با يادآوري ايستادگي و مقاومت دولت عراق در برابر آمريکا و پافشاري دولتمردان عراقي بر مواضع اصولي خود، به مقايسه مصر با اين کشور پرداخت و اظهار داشت: رئیس‌جمهور معزول مصر اندکي ساده انديشي کرد و متاسفانه افرادي خاص با گرايش‌هايي آمریکایی و غربی طرف مشورت وي هستند.
 
وی افزود: از همان ابتدا شروع اعتراض‌ها، که مخالفان به شکل آرام‌تري عمل مي‌کردند در حرکتي نمادين به صحبت‌هاي معترضان گوش فرا داد اما به وعده‌هاي خود عمل نکرد و همه اين موارد دست به دست هم داد تا وي نتواند مديريت اوضاع را در دست گيرد.
 
اين کارشناس سياست خارجي تصريح کرد: در وقايع اخير به خوبي مشاهده مي‌کنيم که مصر از فقدان رهبري قوي و هوشمند رنج مي‌برد، این در حالی است که اکنون نقش بلامنازع رهبر در حکومت بر جهانيان آشکار شده است.

قوام خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور معزول مصر با ميزان راي شکننده‌اي رئيس جمهور این کشور شد و با سياست‌هاي غلطي که پيش گرفت باعث شد آمريکا به شخصيت ضعيف و شکننده مرسي پي ببرد بنابراین شرايط به جايي رسيد که مردمي که يک سال پيش، يکپارچه مبارک را از مسند قدرت به پايين کشيدند، در مقابل وی قرار گرفتند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به جايگاه مصر در جهان اسلام، اميدواريم مقامات فعلی این کشور بتوانند مديريت اوضاع را در دست بگيرند چراکه این درگیری‌ها لطمه‌اي بزرگ به جهان اسلام وارد می‌کند.
 
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: مصر ، امریکا ، کارشناس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.