سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار لحظه به لحظه از تحولات مصر؛

تاکید طرفداران مرسي بر ادامه اعتراضات تا زمان بازگشت وی/ دیدار "عدلی منصور" با فرمانده ارتش و وزیر کشور مصر + فيلم و تصاوير

پس از خلع "محمد مرسی" از قدرت نیز درگیری ها و تنش ها در کشور مصر فروننشسته و مخالفان و حامیان رئیس جمهور مخلوع مصر بر خواسته های خود اصرار می ورزند.

شبکه الميادين از بازداشت فرزند يکي از سران اخوان المسلمين خبر داد .

نيروهاي امنيتي اسکندريه مصر 76 متهم را بازداشت کردند .

فرماندهي كل نيروهاي مسلح مصر امروز جدايي برخي از اعضاي نيروهاي مسلح از تشكيلات ارتش را تكذيب كرد.


اقتصاد مصر در مدت يک سال حکومت گروه اخوان المسلمين به شکلي بي سابقه دچار رکود و اُفت شد و جامعه فقير اين کشور را عملاً فقيرتر کرد.

اسلام‌گرايان مصر امروز متعهد شدند در تلاش براي وادار کردن ارتش به بازگرداندن محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده اين کشور به سمت خود که نخستين رئيس جمهور منتخب دموکراتيک مصر به شمار مي رود ، اعتراض هاي بيشتري برگزار کنند .

خبرگزاري رويترز در خبري فوري از كشته شدن يك كشيش در شهر العريش مصر به دست افراد مسلح خبر داد.

شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي اوضاع ميدان التحرير و اطراف مسجد رابعه العدويه در قاهره را آرام توصيف و اعلام کرد: اخوان المسلمين و جبهه نجات ملي هوادارانشان را براي تجمع دعوت کردند.

هماهنگ کننده جمعیت ملی تغییر مصر، با رد ادعای وقوع کودتا، تحولات اخیر در این کشور را با تمام تعریف های ارائه شده در باره کودتا مغایر دانست.

مقامات مصري اعلام کردند در پي درگيريهاي شبانه در سراسر اين کشور که دست‌کم 30 کشته برجا گذاشت، رئيس جمهور موقت مصر با فرمانده ارتش اين کشور و وزير کشور گفتگو کرد.

طلعت محمود دادستان كل مصر دادگاه تجديد نظر اين كشور را مسئول رسيدگي به اتهامات رهبران اخوان المسلمين از جمله محمد بديع رهبر اين جماعت كرد.

معترضان به برکناري رئيس جمهور مصر از قدرت با تجمع در کشورهاي مختلف به برکناري وي اعتراض کردند و خواستار بازگشت وي به قدرت شدند.

عدلي منصور رئيس جمهور موقت مصر جزئيات جديدي از اقدام دولت محمد مرسي در قبال ارتش اين كشور فاش كرد.

"احمد دوما" فعال سياسي و وبلاگ نويس معروف مصري امروز پس از گذشت دو ماه از بازداشتش بدون پرداخت وثيقه از زندان آزاد شد.

اظهارنظر اخیر "محمد العریفی" مفتی سعودی در یکی از شبکه های اجتماعی درباره مصر، خشم کاربران مصری را برانگیخت.

"احمد داووداوغلو" وزير امور خارجه ترکيه امروز با اظهارنظر در مورد رويدادهاي اخير مصر اظهار داشت که کودتاي اخير نظاميان مصري عليه دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع آن کشور شبيه کودتاي سال 1997 ارتش ترکيه عليه دولت ائتلافي به رهبري حزب محافظه کار آن کشور بوده است.


منابع خبری اعلام کردند سخنگوي دادستاني کل مصر از سمت خود استعفا کرد.

در حالیکه تا پیش از بروز بحران اخیر در مصر لغو حالت فوق العاده یکی از دستاورهای انقلاب 25 ژانویه در این کشور به شمار می آمد، مدیر مرکز پژوهش های سیاسی و استراتژیک "الحقیقه " از احتمال بازگشت حالت فوق العاده خبر داد.

در حالي که رهبر اخوان المسلمين اعلام کرد تا زمان بازگشت محمد مرسي به ميان طرفدارانش آنها در خيابان ها باقي خواهند ماند، جنبش نجات ملي نيز از مردم خواست براي دفاع از انقلابشان در خيابان ها تجمع کنند.

آويگدر ليبرمن وزير امورخارجه پيشين رژيم صهيونيستي از ذينفع بودن اين رژيم از ثبات مصر خبر داد.

صدها تن از مردم ترکيه در حمايت از محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر، در استانبول تظاهرات کردند چرا که بسياري از آنان نگرانند رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه دچار سرنوشت مرسي شود.


به گزارش پايگاه خبري – تحليلي "اهرام آنلاين" در جريان درگيري شبانه روز گذشته ميان موافقان و مخالفان "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر 30 نفر کشته و بيش از 1138 تن مجروح شده اند.

دادستاني كل مصر امروز حكم بازداشت "مهدي عاكف" رهبر سابق اخوان المسلمين را صادر كرد.

فعال عربستانی درباره پیامدهای اقدامات مداخله جویانه عربستان و امارات در تحولات اخیر مصر هشدار داد.

آزارهاي جنسي و تعرض به زنان در حاشيه اعتراضهاي مصر طي روزهاي اخير افزايش يافته است.

عدلي منصور رئيس جمهور موقت مصر بر تحقق آشتي ملي در اين كشور تاكيد كرد. 

کميسارياي عالي حقوق بشر در خصوص وخامت وضع حقوق بشر در مصر هشدار داد.

منابع خبري از خروج 51 ديپلمات آمريكايي مستقر در مصر همزمان با بالاگرفتن درگيري ها پس از خلع محمد مرسي از سمت رياست جمهوري اين كشور خبر داد.

محمد البرادعي يكي از اعضاي برجسته جبهه نجات ملي مصر بر حضور نمايندگان اخوان المسلمين در گفتگوهاي سياسي اين كشور تاكيد كرد.

رئيس حزب جمهوريت خلق ترکيه بزرگترين حزب مخالف دولت اردوغان در مجلس ترکيه گفت: کودتاهاي نظامي مانعي در مقابل توسعه دمکراسي هستند اما محمد مرسي بايد راه توافق را انتخاب مي کرد.

روزنامه الوطن مصر جزئيات آخرين گفتگوي بين "محمد مرسي" رئيس جمهور مخلوع اين كشور با "ژنرال عبدالفتاح السيسي" را منتشر كرد.

در پي شليک راکت به يک مرکز پليس در جنوب مصر، ارتش اين کشور در سوئز و سيناي جنوبي به حال آماده‌باش کامل در آمده است.

دادستاني اين کشور دستور داد اموال رهبران اين جماعت که تاکنون بازداشت شده اند،حداقل تاپايان بازجويي مسدود باقي بماند و اين افراد صرفا با اجازه دادستاني مصر حق تصرف در اموال خود را داشته باشند.

رسانه هاي منطقه از گفتگوي تلفني شيخ خليفه بن زايد آل نهيان با ژنرال عبدالفتاح السيسي وزير دفاع مصر خبر دادند.

شبکه تلويزيوني العربيه اعلام کرد تصاوير ويدئويي نشان مي دهد تظاهرکننده اي که گمان مي رفت به دست نيروهاي امنيتي مصر در اسکندريه کشته شده در واقع از پشت هدف تيراندازي يکي ديگر از تظاهرکنندگان قرار گرفته است.

"جرمي بوئن" خبرنگار حوزه خاورميانه شبکه بي بي سي در درگيري هاي مصر زخمي شد.

رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه اعطاي حق پناهندگي اين كشور به محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر را تكذيب كرد.

خبرگزاري "صداي روسيه" در مصاحبه با "احمد صبري" يکي از فعالان سياسي کشور مصر از وي پرسش هايي را پيرامون تحولات اخير آن کشور مطرح ساخته است. اين فعال مصري معتقد است که احتمال پيروزي مجدد مرسي در انتخابات رياست جمهوري بعدي بالاست.

"توربجورن جاگلند" دبير شوراي اروپا روز گذشته از اقدام ارتش مصر در برکنار کردن "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر از قدرت به شدت انتقاد کرد.

صدها تن با تجمع در مقابل کنسولگري مصر در استانبول دخالت نظامي و برکناري محمد مرسي از رياست جمهوري اين کشور را محکوم کردند.

تارنماي روزنامه اليوم السابع از احتمال ديدار امروز هشام قنديل نخست وزير مخلوع مصر با عدلي منصور رئيس جمهور موقت اين كشور خبر داد.

مقامات مصري امروز براي دومين روز متوالي گذرگاه رفح با باريكه غزه را بستند.

حدود چهل نفر از طرفداران محمد مرسي در تيراندازي نيروهاي ارتش در شهر العريش در صحراي سينا زخمي شدند.

حمدين صباحي موسس جريان ملي گراي مصراز اقدام ارتش اين كشورعليه محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع اين كشور حمايت كرد.

حزب سلفي نور مصر بامداد امروز در بيانيه اي بسته شدن كانال هاي ديني واسلامي را محكوم وغيرقانوني خواند.

"عبدالمجيد محمود" دادستان پيشين مصر پس از بازگشت به سمت خود از فعاليت در اين سمت عذرخواهي کرد و خواستار بازگشت به کرسي قضاوت شد.

پایگاه صهیونیستی دبکا فایل نزديک به سرويس اطلاعاتي جاسوسي رژيم اسرائيل در گزارشي نوشت: منابع اطلاعاتي و مالي سعودي و دبي در پس کودتای نظامی در مصر هستند.

منابع خبري از تعيين محمد البرادعي رئيس حزب الدستور مصر به عنوان معاون رئيس جمهور موقت وهشام رامز را به عنوان نخست وزير جديد اين كشور اعلام كردند.

موسسه اعتبار سنجي "فيچ" رتبه اعتباري کشور مصر را در واکنش به ناآرامي و التهاب سياسي اخير در آن کشور از نظر ارزش واحد پولي و همچنين ميزان توان سرمايه پذيري خارجي در بلند مدت از رتبه "بي" به "بي منفي" کاهش داد.

جبهه "نجات ملي مصر" و کارزار "تمرد" جريانات اصلي اپوزيسيون مصر که فراخواني را عليه دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع آن کشور اعلام کرده بودند روز گذشته بيانيه مشترکي را در مورد اوضاع داخلي مصر و تحولات اخير آن کشور منتشر کردند.

در درگيري هاي خشونت باري که ميان هواداران گروه اخوان المسلمين و تظاهرات کنندگان در منطقه المنيل مصر رخ داد تعدادی کشته و زخمي شدند.
درپي تازه ترين تحولات ناشي از بحران مصر، دبيرکل سازمان ملل جمعه از نيروهاي امنيتي اين کشور درخواست کرد ضمن محافظت از جان تظاهرکنندگان ، از بروز درگيري هاي خشونت آميز جلوگيري کنند.

گروه اخوان المسلمين مصر جمعه شب در بيانيه اي به ادامه اعتراضات تا بازگشت محمد مرسي رييس جمهور برکنار شده به سمتش متعهد شد.

شبکه تلويزيوني المنار لحظاتي پيش در خبري فوري گزارش داد وزير کشور مصر به خاطر"تصحيح مجدد روند امور" در برهه آتي اقدام به برکناري معاون رئيس بخش امنيت ملي کرد.

شبکه تلويزيوني العربيه اعلام کرد: بيست نظامي مصري در سوئز با طرفداران جماعت اخوان المسلمين درگير شدند.

دولت مصر روز جمعه از وضع مقررات منع رفت و آمد در دو منطقه اصلي شمال صحراي سينا خبر داده با اين حال امروز يکي از سخنگويان ارتش مصر اين خبر را تکذيب کرد.

جمعي از مصري هاي مقيم ايالت هاي نيويورک و نيوجرسي آمريکا در اعتراض به تحولات مصر برضد دولت محمد مرسي، در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نيويورک تجمع کردند.

گروه اخوان المسلمين مصر جمعه شب در بيانيه اي به ادامه اعتراضات تا بازگشت محمد مرسي رييس جمهور برکنار شده به سمتش متعهد شد.

***  مقر استانداري شمال سينا در سيطره نيروهاي اسلامي قرار گرفت 
طرفداران گروه هاي اسلامي مقر استانداري شمال سينا را به کنترل خود درآوردند و پرچمي اسلامي را بر فراز اين ساختمان به اهتزاز درآوردند.

****   طرفداران مرسی سه نفر را بر روي پلي در قاهره کشتند 
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری اعلام کرد: طرفداران اخوان المسلمین بر روی پل ششم اکتبر شهر قاهره سه نفر را کشتند و 199 نفر را زخمی کردند.

***  تبدیل مسجد "سیدی جابر" اسکندریه به یک بیمارستان میدانی 
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در شهر اسکندریه اعلام کرد مسجد سیدی جابر شهر اسکندریه مصر به یک بیمارستان میدانی تبدیل شده است.

***  در سخنرانی در میدان رابعه العدویه؛ 
عصام العريان: با دولت کودتاگر کنار نمی آییم 

معاون حزب آزادی و عدالت تاکید کرد: با دولتی که بوسیله کودتا بر سر کار آمده همکاری نخواهیم کرد.

***  وضعیت مبهم سرنوشت کمک نظامي1.3 میلیاد دلاری آمريکا به مصر 
سرنوشت کمک های نظامی آمریکا به مصر در وضع مبهمی قرار گرفته است.

***  عمرو موسي: قیام مصر، قیام مردمی بود 
عمرو موسي وزیر امور خارجه اسبق مصر از اقدام ارتش مصر در برکناری "محمد مرسی" حمایت کرد.

*** تلاش نیروهای ارتش و پلیس مصر برای میانجیگری میان طرفداران و مخالفان مرسي
نيروهاي ارتش و پليس مصر براي پايان دادن به درگيري ميان طرفداران و مخالفان مرسي تلاش مي کنند.

***  درخواست شیخ الازهر برای پایان خونریزی ها: خدا مصر را از شر فتنه مصون نگه دارد
شيخ الازهر خواهان جلوگيري از خونريزي و دوري از خشونت شد.

ورود زرهپوش هاي پليس مصر به خيابان ماسپيروی قاهره/ 17 کشته و بیش از 300 مجروح در درگیریهای جمعه 
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش اعلام کرد: زرهپوش های پلیس مصر برای جلوگیری از حمله طرفداران جماعت اخوان المسلمین به مخالفان در خیابان ماسپیرو شهر قاهره وارد این خیابان شد.

***   سخنگوي اخوان المسلمين: آشتي ملي در مصر در گروي بازگشت مرسي است 
سخنگوی گروه اخوان المسلمین تاکید کرد: تا محمد مرسی به قدرت بازنگردد آشتی ملی واقعی محقق نخواهد شد.


***  دو کشته در درگیری های التحریر قاهره/ 57 کشته و زخمی در منطقه ماسبیرو 
العربيه در خبری مدعی شد 2 نفر در ميدان التحرير قاهره کشته شدند.

***  جبهه نجات اسلامي الجزاير کودتا در مصر را به شدت محکوم کرد 
جبهه نجات اسلامی الجزایر روز جمعه اقدام ارتش مصر در برکناری محمد مرسی را "کودتا " توصیف و آن را محکوم کرد.

***   تظاهرات در حمایت از مرسی در اردن و افغانستان 
شماری از حامیان محمد مرسی در اردن و افغانستان دست به تظاهرات زدند.

***  پرتاب بطري هاي آتشزا در خروجي پل ششم اکتبر 
در تازه ترین خبر اعلام شده است که در خروجي پل ششم اکتبر قاهره بطري هاي آتشزا پرتاب شد.
 
***  پیام تبریک "میشل سلیمان" به "عدلي منصور" 

"میشل سلیمان" رییس جمهور لبنان تعیین "عدلی منصور" را به عنوان رییس جمهور موقت مصر به وی تبریک گفت.
 
























































تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.