سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودروسازان منتظر اجرای وعده شورای رقابت؛

درخواست اعمال تورم بخشی 3ماهه و افزایش قیمت خودرو

دبیر انجمن خودروسازان ایران از ارائه درخواست خودروسازان به شورای رقابت برای محاسبه تورم سه ماهه ابتدای سال و افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ خبر داد.

احمد نعمت‌بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اوایل اردیبهشت ماه امسال خودروسازان در جلسات خود با شورای رقابت خواستار تعیین قیمت مناسبی برای خودروهای تولیدی شدند که از ادامه زیان آنها که تا آن زمان به 4 هزار میلیارد تومان رسیده بود جلوگیری کند.
وی ادامه داد: در آن زمان با توجه به جو ایجادشده در جهت کاهش قیمت خودرو ،رییس شورای رقابت از خودروسازان خواست فروش خودروهای پرتیراژ را با قیمت‌های توافقی آغاز کنند و پس از آن تورم سه ماهه اول سال در قیمت این خودروها لحاظ خواهد شد.
نعمت بخش خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع و پایان سه ماه ابتدایی سال، دو شرکت ایران خودرو و سایپا در مکاتبه‌ای با شورای رقابت درخواست اجرای این وعده و  افزایش قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی با توجه به توافقات صورت گرفته را مطرح کرده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت خودرو در سال گذشته با ضرر حدود 4 هزار میلیارد تومانی مواجه شد افزود: متاسفانه علیرغم مکاتبات مختلف با روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و برنامه‌ریزی مجلس برای در نظر گرفتن ضرر و زیان خودروسازان در بودجه سال 92 ، براساس تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، این اقدام صورت نگرفته است.
دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد:در این شرایط ایران خودرو و سایپا مجبور شدند برای آن‌که مشمول ماده 141 قانون تجارت نشوند دارایی‌های غیر مولد خود را فروخته و با استفاده از سودهای اندوخته و همچنین توزیع زیان بین شرکت‌های زیر مجموعه، زیان خود را در دفاتر مالی سالانه، کاهش دهند.
انتهای پیام/
برچسب ها: خودرو ، قیمت ، تورم بخشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.