سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهاي نفت در بازار آسيا کاهش يافت

بهاي نفت که در روزهاي گذشته به علت بالاگرفتن تنش در مصر و نشانه‌هاي روز افزون از بهبود وضعيت اقتصادي آمريکا افزايش قابل توجهي پيدا کرده بود، روز پنجشنبه تحت تأثير سود حاصل از اين افزايش، در معاملات الکترونيک بازار آسيا کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا(وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه اوت با هشت سنت کاهش، 101 دلار و 16 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت مشابه نيز 37 سنت کاهش يافت و به 105 دلار و 39 سنت رسيد.

بالا گرفتن تنش در مصر نگراني از گسترش ناآرامي را در يک منطقه توليدکننده و صادرکننده نفت که با مناقشه سوريه و ناآرامي‌ها در ليبي به لرزه درآمده به وجود آورده است.

محمد مرسي رئيس جمهور مصر روز چهارشنبه توسط ارتش خلع شد. او پنجشنبه به وزارت دفاع منتقل شد و اعضاي دولت او در ساختماني نظامي تحت بازداشت هستند.

چند ساعت ديگر قرار است جانشين او عدلي منصور به عنوان رئيس دولت موقت سوگند ياد کند که راه را براي دوره گذاري حساس باز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، ديويد لنوکس از فت پرافتس در سيدني اعلام کرد سرمايه‌گذاران به انتقال قدرت از يک دولت غيرنظامي به دولتي انتقالي توجه داشتند و از اين پس از نزديک واکنش جناح مخلوع و بالاگرفتن احتمالي تنش ناشي از آن را زير نظر دارند.

سقوط محمد مرسي يادآور سقوط رژيم حسني مبارک است که فوريه 2011 پس از 18 روز تظاهرات گسترده براي برکناري‌ او از قدرت کنار رفت.

مصر کشور صادر کننده نفت نيست اما کانال سوئز و چند خط لوله نفت، آن را به يک کشور مهم انتقال نفت شمال آفريقا و منطقه خليج فارس تبديل کرده است.

ديويد لنوکس افزود اما بزرگترين خطر از نظر بازار اين است که نظاميان در ديگر کشورهاي خاورميانه نيز که در معرض اعتراضات هستند مداخله کنند.

بهاي نفت در روزهاي گذشته همچنين تحت تأثير خبرهاي اقتصادي از آمريکا قرار داشت.
در پي ارائه آمار توليد کارخانه‌اي در آمريکا، بازارها همچنين از کاهش ذخاير نفت خام اين کشور استقبال کردند.

بر اساس آماري که وزارت انرژي آمريکا روز چهارشنبه منتشر کرد ذخاير نفت خام اين کشور در هفته منتهي به 28 ژوئن ( هفت تير) به 10 ميليون و 300 هزار بشکه کاهش پيدا کرد.

روز چهارشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت با 1 دلار و 64 سنت افزايش براي نخستين بار از سه مه 2012 به بالاي 100 دلار رسيد و 101 دلار و 24 سنت معامله شد.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال نيز با 1 دلار و 76 سنت افزايش نسبت به روز سه‌شنبه 105 دلار و 76 سنت به فروش رفت که بالاترين سطح از 20 ژوئن بود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، بنزین ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.