سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون طب سنتی وزارت بهداشت:

تدوین بسته های آموزشی طب سنتی/ پزشکان خانواده آموزش طب سنتی می بینند

معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: تصور مردم از طب سنتی به معنای حجامت و داروی گیاهی است در صورتی که طب سنتی اصلاح سبک زندگی است.

 دکتر خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آموزش طب سنتی به پزشکان عمومی با اولویت پزشکان خانواده  از طریق بسته های آموزشی یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت برای احیای طب سنتی است که در این راستا بسته های آموزشی تدوین شده تا از ظرفیت سنتی برای بیماران استفاده شود.

وی ادامه داد: براي احیای این طب کهن دو اقدام صورت گرفته است یکی تهیه بسته آموزشی مجازی حدود 24 ساعت با یک جزوه آموزشی پیوست برای پزشکان خصوصا پزشکان خانواده، اقدام دیگر  تهیه 6 بسته آموزشی به مدت 300 ساعت به صورت حضوری، که بسته های آن تهیه شده و دستور العمل های ارائه آموزش آن هم آماده مشاهده است که به زودی این دستور العمل ها توسط  واحدان مربوط به هر دانشگاه به زودی ابلاغ می شود.

 خدا دوست با بیان اینکه هدف ما از آموزش به پزشکان خانواده این است که بتوانند در بخش درمان و پیشگیری از طب سنتی در کنار طب رایج استفاده کنند عنوان کرد: مردم ما طب سنتی رامساوي حجامت و استفاده از برخی از داروهای گیاهی می دانند در صورتیکه طب سنتی در معنای واقعی خود به معنای اصلاح سبک زندگی است و  تفاوت آن با طب امروزی اخلاق پزشکی و نحوه رفتار با بیمار است.

 خدا دوست خاطر نشان کرد: ما که مدعی طب سنتی هستیم باید سعی کنیم این طب را درست در کشور اجرا کنیم تا حداکثر بهره را از آن بگیریم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.