سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس کل بيمه مرکزي خبر داد:

بيمه نوسانات ارز در حال نهايي شدن است

بيمه مرکزي ايران در راستاي توسعه صنعت بيمه اقدام به اجراي طرح بيمه نوسانات ارز بر اساس با همکاري شرکت هاي بيمه است.

محمد کريمي رئيس کل بيمه مرکزي ايران در حاشيه مراسم امضاي موافقت نامه بيمه مرکزي ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت در مواجه ببا بحث بيمه ارز بايد بگويم اين کار با توجه به ثبات نسبي نرخ ارز طي ماههاي اخير در بازار آزاد اقدام به بررسي هاي لازم براي اجرايي کردن طرح بيمه نوسانات ارز در آينده نزديک خواهد شد.

وي تصريح کرد: هدف از اجراي بيمه نوسانات ارز جلوگيري از ضرر و زيان ناشي از نوسانات قيمت در بازار ارز و ايجاد ثبات و امنيت در بازار معاملات ارز است.

ضمن آنکه اين کار صرفا براي پوشش نوسانات ارز حاصل از صادرات است يعني آنکه اين بيمه صرفا براي صادر کنندگان است.
و فعالان بازار آزاد  ارز را شامل نمي شود.

رئيس کل بيمه مرکزي تصريح کرد: بحث بيمه نوسانات ارز يکي از موضوعات مهم صنعت بيمه است که با اجراي اين کار صادرکنندگان با آرامشي مطمئن اقدام به صادرات کالاها و خدمات خود به خارج از کشور مي کنند ضمن ‌آنکه با اطمينان ارز حاصل از صادرات را در داخل کشور صرف نيازهاي ضروري مي کنند.

وي در ادامه در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با بيمه هاي اتکايي گفت: در حال حاضر برنامه اي براي افزايش تعداد بيمه هاي اتکايي نداريم و همان تعداد بيمه هاي اتکايي که در حال فعاليت هستند به کار خود در کشور ادامه  مي‌دهند.

وي تصريح کرد: در بحث بيمه هاي اتکايي اقدامات خوبي تاکنون از سوي صنعت بيمه به مرحله اجرا گذاشته شده است .
وي در ادامه در پاسخ به سوال ديگر خبرگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص بيمه نوسانات طلا تصريح کرد: در اين رابطه بايد بگويم هيچ برنامه اي در دستور کار نيست زيرا در شرايط کنوني فعلا فقط بحث بيمه نوسانات ارز حاصل از صادرات بر همين اساس در حال حاضر همان طور که گفته شد به هيچ عنوان بحث بيمه نوسانات ارز مطرح نيست.

وي در رابطه با بحث بيمه بازنشستگان در رابطه با مشکلات شرکت بيمه دي  تصريح کرد: مشکلي که در اين رابطه وجود داشت اين بود که شرکت بيمه دي با مشکل تامين کامل منابع مالي بيمه بازنشستگان به علت بالا بودن مبلغ مواجه بود اين موضوع رفع شده و اين شرکت آماده ارائه خدمت به بيمه شدگان بازنشسته است که طي روزهاي آينده اين کار به طور کامل انجام مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بیمه ، نوسانات ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.