سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

چه نکات تغذیه ای را در ماه مبارک رمضان رعایت کنیم

یک متخصص تغذیه و رژیم های درمانی توصیه کرد، در روزهای باقیمانده تا ماه مبارک رمضان مردم مصرف چای و غذای روزانه خود را کاهش دهند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 یحیی پاسدار گفت: پیش از ماه مبارک رمضان لازم است که برای آمادگی ورود به این ماه، تمهیداتی در الگوی غذایی صورت بگیرد تا بدن آمادگی لازم را بدست آورد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در این زمینه توصیه کرد که یک هفته تا ده روز پبش از ماه مبارک رمضان مردم مصرف چای، قهوه و نوشیدنی های کافئین دار روزانه خود را کاهش دهند

پاسدار تصریح کرد: این مواد حالت وابستگی به کافئین را ایجاد می کنند،لذا توصیه می شود قبل از ماه مبارک، میزان چای مصرفی را هم در تعداد و هم در غلظت کاهش داده تا بدن کم کم به مصرف کمتر این مواد عادت کند.

وی مسئله دیگر در این زمینه را حجم غذا و میزان ورودی غذای بدن بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه بدن نیاز به ورود تدریجی مواد غذایی دارد و در ماه مبارک 17 تا 18 ساعت غذا وارد بدن نمی شود، لازم است که حجم مواد مصرفی را در روزهای مانده به ماه رمضان کاهش داده تا بدن به این کاهش تدریجی عادت کند، زیرا کاهش یکباره ورود غذا به بدن بخصوص در روزهای اول ماه رمضان بسیار سخت خواهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به گرمای هوا و طولانی بودن روزهای تابستان و تبخیر و تعریق زیاد و همچنین از دست دادن مایعات بدن، گفت : لازم است در مدت روزه داری حداکثر مایعات بدن حفظ شود، بنابراین کسانی که ورزش های روتین دارند بهتر است در ایام رمضان صبح ها ورزش نکنند.

پاسدار گفت : ورزش ها در ماه رمضان باید نیم تا یک ساعت قبل از افطار آغاز شده تا بعد از کم شدن مایعات بدن بتوان آن را جبران کرد، همچنین افراد می توانند در فاصله شام تا سحری که فرصت آب خوردن وجود دارد به ورزش بپردازند.

رییس دانشکده بهداشت کرمانشاه همچنین ضمن تاکید بر اینکه در فاصله افطار تا سحر بهتر است حدود 2 لیتر ( 8 تا 10 لیوان) مایعات مصرف شود، گفت : خوردن چای غلیظ خوب نیست و بهترین نوشیدنی برای بدن آب است، زیراکم شدن آب بدن صدماتی به کلیه ها می زند و باعث به وجود آمدن سنگ کلیه می شود.

پاسدار توصیه کرد: پیش از ماه مبارک رمضان به منظور عادت کردن بدن، بهتر است افراد یک روز در میان روزه بگیرند /س

برچسب ها: کرمانشاه ، تغذیه ، ماه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.