سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصوبه نظارت کاردان ها بر ساخت وساز متوقف شد

رييس سازمان نظام مهندسي کشور گفت: با هماهنگی مسولان وزارت راه و شهرسازي در مدت زمان یکماه تا 45 روز تفاهم نامه نظارت كاردان ها بر ساخت و ساز تکمیل و پس از آن بصورت نهایی ابلاغ مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مهدي هاشمي با بيان اينکه مصوبه نظارت بر کاردان ها ي فني  بر ساختمان ها متوقف شده است ،گفت:‌  مقرر شده بود اين تفاهم نامه طي مدت يک ماه تا 45 روز تکميل و به صورت نهايي ابلاغ شود .

وي ادامه داد: اما هم اكنون اين ابلاغيه به مرحله اجرايي در نيامده است . 

 هاشمي در ادامه اظهار داشت: به دليل عدم رعايت استانداردها ،قوانين معضلات و مشکلاتي در بخش گود برداري ها کشوربه خصوص در استان تهران ايجاد شده است. 

رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور با اشاره به اينکه  با تمهیدات سازمان نظام مهندسی استان تهران بازرسی های فوق العاده ای از گودبرداری ها انجام گرفت ، افزود:  براساس قانون ، سازمان نظام مهندسي وظيفه نظارت نداشته وبايد مراجع مربوط به طراحی، مجری ناظر و بهره برداراين وظیفه را انجام دهند.

وي در ادامه يادآور شد: بر اساس اعلام سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور، ساختمان ها  بايد پيش از گود برداري زمان ومکان آن اعلام و توسط سازمان کنترل شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه این اقدام به صورت کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفت، گفت: افزايش نظارت کاهش تخريب ناشي از گود برداري ها رابه دنبال داشته است.    
هاشمي در ادامه افزود: اطلاع رساني بيشتر وافزايش دقت عمل زمينه را براي کاهش تخريب ها  فراهم مي كند.

 رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور با اشاره به اينکه نظام مهندسي ساختمان کشور خواستار حضور کاردان ها براي نظارت بر ساخت وساز ها بود، افزود: این موضوع خواسته نظام مهندسی ساختمان بود که از کاردان ها برای نظارت بر ساخت و ساز کمک بگیریم که در این راستا هم تفاهم نامه هایی با سازمان نظام کاردانی صورت گرفت اما قبل از اینکه تفاهم نامه کامل شود وزارت راه و شهرسازی پس از سهمیه بندی آن را ابلاغ کرد که این مغایر با برخی از مواد قانونی و سازو کار های اجرایی بود.

وي در ادامه تصريح كرد: اگر مهندسان در نظارت کوتاهی می کنند ، چگونه می توان انتظار داشت که حوادث کاهش پیدا کند به همین دلیل این موضوع مورد اعتراض سازمان قرار گرفت و از تاریخ 29 خرداد این ابلاغ متوقف شد.
 
هاشمی اعلام  کرد: با هماهنگی و نظر موافقان در مدت زمان یکماه تا 45 روز این تفاهم نامه تکمیل و پس از آن بصورت نهایی ابلاغ مي شود. 

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.