رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: کاهش قیمت ارز زمینه را برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی فراهم کرده و همین امر موجب افزایش میزان ساخت وساز و در نتیجه قیمت مسکن شده است.

مهدی هاشمی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  افزایش قیمت مسکن در فصل ونقل انتقالات طبیعی است ،افزود: قیمت  اجاره مسکن در فصل نقل وانتقالات افزایش نسبی داشته است.

وی ادامه داد: کاهش قیمت ارز زمینه را برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی فراهم کرده و همین امر موجب افزایش میزان ساخت وساز و در نتیجه قیمت مسکن شده است.

هاشمی در ادامه تصریح کرد:افزایش کیفیت ساختمان  با توجه به کاهش قیمت مصالح ساختمانی ایجاد می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه اظهار داشت:عرضه مناسب مسکن در کشورموجب ایجاد سود منطقی برای تولید کنندگان مسکن در کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان تولدی در کشور موجب کاهش چالش ها و بحران ها موجود در بازار می شود ،افزود: در صورتی که میزان تولید در کشور کاهش یابد بازار مسکن با چالش مواجه می شود.

هاشمی در ادامه توضیح داد: رفع اشکالات مسکن و توجه به بخش مسکن مهر و بافت فرسوده در تثبیت قیمت ها موثر است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور در خصوص طرح مسکن مهر  گفت: مسکن مهر با  الویت بافت فرسوده قابلیت اجرایی بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه بافت فرسوده آسیب پذیری بسیار بالایی دارد افزود: از بین رفتن  چهره زیبای شهر و ایجاد مشکلات فراوان برای شهروندان  از جمله آسیب های بافت های فرسوده برای کشور است.

هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد:بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده در کشور نقش موثری در کنترل قیمت بازارمسکن  دارد. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: مسکن ، ارز ، قیمت ، کاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار