سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقيقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ملت ایران را نمی‌توان با فشار زمین‌گیر کرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربي‌ها مردم ما را نشناخته‌اند؛ مردم ایران را نمی‌توان با فشار و تهدید زمین‌گیر کرد، زيرا ملت ایران ملتی مقاوم بوده و هزاران سال ریشه در تاریخ دارد.

"منصور حقیقت‌پور" نماینده اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان وزير خزانه‌داري امريكا در مورد تحريم‌ ايران گفت: تحريم ايران برای جامعه جهانی قطعا زيان‌بار است. در حال حاضر علت ورشکستگی صنایع پژو در فرانسه تحریم‌های کورکورانه و تقلیدی است که فرانسوی‌ها از آمریکا انجام داده‌اند، البته تاوان این مسائل را خودشان پرداخت می‌کنند، زیرا حدود 100 هزار نفر بیکار می‌شوند.

وی با بيان اينكه آمریکایی‌ها درک واقعی از مردم ایران ندارند، دامه داد: غربي‌ها مردم ما را نشناخته‌اند؛ مردم ایران را نمی‌توان با فشار و تهدید زمین‌گیر کرد. ملت ایران ملتی مقاوم بوده و ملتی است که هزاران سال ریشه در تاریخ دارد، این ملت را نمی‌توان با چند تحریم پيش پا افتاده زمین‌گیر کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها از موضع احترام متقابل و منافع مشترک و تواضع و ادب با مردم ایران صحبت کنند مطمئنا نتيجه بهتري خواهد داد.

حقيقت‌پور در پايان با اشاره به اين مطلب كه صحبت از موضع قلدري سودي ندارد، اظهار داشت: اگر غربي‌ها بخواهند از موضع قلدري صحبت كنند قطعا ايستادگي كرده و تعقیبشان خواهیم کرد. در افغانستان، عراق، فلسطین و لبنان تعقیبشان کردیم و در حال حاضر نیز در سوریه در حال تعقیب آن‌ها هستیم. مطمئنا در خاورمیانه تعقیبشان کرده و آن‌ها را بیرون می‌کنیم، مگر اینکه از موضع تواضع و ادب و برابری با مردم ایران سخن بگویند.

گفتني است در گزارشي از خبرگزاری فرانسه، جاکوب لو در کنفرانسی در شهر اسپن در ایالت کلرادو آمریکا گفته بود: برای ایران و همه بهتر است که تحریم‌ها علیه تهران، نتیجه مورد انتظار را داشته باشد، زیرا گزینه‌های جایگزین برای ایران و جهان، گزینه‌های بدتری هستند.

انتهای پيام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.