شرکت پالایشگاهی "مانگالور" که بزرگترین مشتری هندی نفت ایران بود در ماه آوریل به دلیل خودداري شرکت‌های بیمه داخلی هند از ارائه خدمات بیمه واردات نفت از ايران را متوقف کرده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از اكونوميك تايمز، شرکت پالایشگاهی "مانگالور" که بزرگترین مشتری هندی نفت ایران بود در ماه آوریل به دلیل اينكه شرکت‌های بیمه داخلی هند از ارائه خدمات بیمه به شرکت‌های پالایش کننده نفت ایران خودداري كرده بودند، واردات نفت از ايران را متوقف کرده بود.

بر اساس اين گزارش، مدیرعامل شرکت هندی مانگالور در نامه‌اي به معاون وزیر نفت هند اظهار داشت كه اين شركت پس از رفع موانع بیمه‌ای در حال آمادگی برای ازسرگیری واردات نفت ایران است.

شرکت بیمه عمومی هند می‌تواند بدون وابستگی به شرکت‌های بیمه خارجی تا 5 میلیارد روپیه معادل 84 میلیون دلار نفت وارداتی از ایران را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد

در حاليكه آمريكا معافيت هند از تحريم نفتي ايران را تا 6 ماه ديگر تمديد كرده‌ است، شرکت مانگالور می‌تواند با سهولت بیشتري واردات نفت ایران را ازسر بگیرد. شرکت "اسار" هند نيز در حالي  اقدام به واردات نفت از ایران کرده که کارشناسان حقوقی اعلام کردند تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران با موضوع واردات نفت ایران توسط این شرکت مشكلي ندارد، اين شرکت نيز در حال حاضر با وجود مشکلات بیمه‌ای از ایران نفت وارد می‌کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نفت ، ایران ، واردات ، هند ، مانگالور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار