سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان ميراث فرهنگي در مراسم تجليل از صادركنندگان صنايع‌دستي:

مخالفان واگذاري امور صنايع دستي به بخش خصوصي را بيرون مي‌اندازيم

يك نفر نمي‌تواند با امضاي طومار و به دروغ به نمايندگي از مانع واگذاري امور صنايع دستي به بخش خصوصي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث‌فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "محمدشريف ملك‌زاده" رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي صنايع‌دستي و گردشگري در مراسم همايش تجليل از صادركنندگان صنايع‌دستي كه ظهر امروز در هتل‌ها برگزار شد گفت: در هيئت دولت درباره واگذاري تصدي‌گري‌هاي ميراث‌فرهنگي به بخش خصوصي مورد بحث و كار كاترشناسي قرار گرفت و پس از مصوبه اين طرح به من ابلاغ شد.
وي افزود: اجرا نشدن اين طرح از سوي سازمان ميراث فرهنگي تخلف محسوب مي شود در اين ميان برخي رسانه‌ها سياسي نمايش تبيلغاتي به راه انداختند كه به آن توجه نمي‌كنيم.
"ملك‌زاده" تصريح كرد: 34 سال از عمر جكهوري اسلامي مي‌گذرد اما برخي همچنان مي‌خواهند كارها را در اختيار خود گرفته و كار چاق‌كني كنند.
معاون رئيس‌جمهور بيان كرد: با وجود مخالفت برخي كارشناسان عرصه صنايع‌دستي با اين كار از واگذاري قانوني امور به بخش خصوصي حمايت مي‌كنم.
وي اظهار داشت: قرار نيست اين امور به افراد خاص واگذار شود بلكه اتحاديه هاي استاني و انجمن صنفي كارها را به عهده مي‌گيرند و در استانهايي كه اين تشكل‌ها وجود ندارد بخش خصوصي با تشكيل اتحاديه و يا انجمن صنفي عهده‌دار امور مي‌شوند.
رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي خاطرنشان كرد: يك نفر نمي‌تواند به دورغ نماينده همه باشد و طومار امضا كند واگذاري‌ها به بخش خصوصي نگيرد ما مخالفان با انجام اين كار را بيرون مي‌اندازيم.
در حاشيه اين مراسم تعدادي از هنرمندان از واگذاري امور صنايع‌دستي به بخش خصوصي اعتراض كردند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.