سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حيدرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمانو به‌گونه‌اي سخن نگويد كه به عنوان "برده‌ترین مدیر آژانس" از وی یاد شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بيان اينكه بهتر است آمانو در بيان مواضع خود دقت کند، گفت: اعلام مواضع از سوی آمانو باید به گونه‌ای باشد که استقلال آژانس بين‌المللي انرژی اتمی و همچنين ریاست آن محفوظ مانده و سخنان وي سبب نشود که بعد از جابه‌جایی از این سمت به عنوان "برده‌ترین مدیر آژانس" از وی یاد شود.

عوض حیدرپور شهرضایی نماینده مردم شهرضا و سمیرم در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخير یوکیا آمانو مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در مورد مذاکره با ایران گفت: اظهارات آمانو کاملا غیر اصولی است زیرا تمام مباحث بین کشورها و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با مذاکره حل و فصل می‌شود چرا که کارها و فعالیت‌های هسته‌ای به صورت یک‌مرحله‌ای نبوده و فرآیند ارتقای تاسیسات به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران تا زمانی که آژانس بين‌المللي انرژی اتمی وجود دارد، با این نهاد مکاتبه و همکاري خواهد کرد، ادامه داد: مذاکرات ادامه دارد و باید ادامه پیدا کند.

حیدپور همچنین با اشاره به روند اعتمادسازی از سوی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامی اطلاعاتی که از سوی بازرسین آژانس درخواست شده را در اختیار آنها قرار داده و هیچ اقدامی در زمينه فعالیت‌های هسته‌ای  بدون نظارت آژانس صورت نداده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوري اسلامي ایران تمام فعالیت‌های خود را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کرده و لذا اظهارات آمانو شباهت بیشتری به بهانه‌جویی دارد.

وی با بیان اینکه شخصیت آمانو با روساي پيشين آژانس بين‌المللي انرژی اتمی متفاوت است، ادامه داد: روسای قبلی این سازمان موضع‌گیری‌های محکم و دقیقی داشتند اما آمانو از ابتداي فعاليتش از مواضع کشورهای غربی به ویژه آمریکا تبعيت كرده است.

نماينده شهرضا در پایان خاطرنشان کرد: توصیه من این است که آمانو در بيان مواضع خود دقت کند زيرا اعلام مواضع از سوی وی قطعا باید به گونه‌ای باشد که استقلال آژانس بين‌المللي انرژی اتمی و همین‌طور ریاست آن را محفوظ نگه داشته و سبب نشود که بعد از جابه‌جایی از این سمت به عنوان "برده‌ترین مدیر آژانس" از وی یاد شود.

گفتني است؛ بر اساس گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس، یوکیا آمانو مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در سومین کنفرانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در شهر سن پترزبورگ روسیه گفت كه "نمی‌توان با ایران تا ابد مذاکره کرد و هدف ما کسب اطمینان از این مسئله است که برنامه هسته‌ای ایران اهداف صلح آمیز دارد."

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، هسته ای ، آمانو ، انرژی ، اتمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.