سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان خراسان رضوي صورت گرفت:

افزايش 650 ميليارد توماني سرمايه گذاري صنعتي استان در سال جاري

رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان رضوي گفت : در حال حاضر317 فقره جواز تاسيس صنعتي با پيشرفت بالاي 60 درصد در استان وجود دارد كه در صورت بهره برداري از آنها 650 ميليارد تومان به رقم سرمايه گذاري صنعتي استان اضافه خواهد شد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ «ناصر فخر موحدي» افزود: در حال حاضر 4 هزار و 361 فقره جواز تاسيس صنعتي داراي اعتبار با سرمايه گذاري 19   هزار و 400 ميليارد تومان و اشتغال بيش از 129 هزار نفر دراين استان وجود دارد.

به گفته فخر موحدي؛ بر اساس اولويت سنجي كه از سال 87  شروع شده است، جوازهاي تاسيس توليدي و صنعتي در 2 گروه داراي اولويت سرمايه گذاري و فاقد اولويت سرمايه گذاري قرار گرفته اند.

وي تصريح كرد: 5 هزار و 945  واحد توليدي صنعتي با سرمايه گذاري 92 هزار ميليارد ريال و اشتغال بيش از 188 هزار نفر در استان وجود دارد و در سال جاري نيز تا كنون 38  فقره پروانه بهره برداري با سرمايه گذاري 766  ميليارد ريال و اشتغال 721  نفر صادر شده است .

فخر موحدي با تاكيد بر اينكه اتمام پروژه هاي نيمه تمام در سال 92 با همكاري همه دستگاههاي ذيربط در دستور كار قرار دارد گفت : با اتمام اين پروژه ها بيش از 2 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري به ميزان سرمايه گذاري ثبت شده تا كنون اضافه خواهد شد .

 فخر موحدي با اشاره به اينكه مشكلات واحدهاي توليدي استان در كارگروه ستاد تسهيل امور واحدهاي توليدي با همراهي و تلاش گروههاي كاري 5 گانه به حداقل مي رسد افزود : در قالب اين ستاد تا كنون  132  جلسه تشكيل و 600 مصوبه نيز صادر شده است كه بيش از 70  درصد مصوبات اجرائي شده يا در دست اجرا است .

 وي در ادامه يادآورشد: در سال گذشته 100 ميليارد تومان تسهيلات سرمايه در گردش از محل صيانت از توليد براي كمك به تامين نقدينگي واحدهاي توليدي استان پيش بيني شد كه واحدهايي كه نياز به اين تسهيلات داشتند تا سقف 500 ميليون تومان به بانك هاي عامل معرفي شده اند .

 فخر موحدي افزود :187  درخواست از متقاضيان در مورد اعتبارات صندوق توسعه ملي به ارزش 800  ميليارد تومان به تصويب رسيده و به كارگروه كشوري ارسال شده است .

 فخر موحدي تصريح كرد : بيش از 59  درصد سرمايه گذاري استان مربوط به 291  فقره پروانه بهره برداري است كه اين رقم معادل 5  هزار و  483   ميليارد تومان سرمايه است.

 وي به اقدامات انجام شده در خصوص تدوين سند توسعه معدن اشاره كرد و گفت : طرح اين سند ، تدوين شده و در انتظار تصويب كليات است .

 وي تصريح كرد : ذخاير استراتژيك سنگ آهن سنگان و شركت هاي مهم فولاد سازي ، از قابليت هاي مهم استان در اين بخش است كه مورد نگاه ويژه قرار گرفته است .

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.