سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یاسوج برگزارشد؛

شانزدهمین مسابقات قرآنی کارکنان زن زندان‌های سراسر کشور

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان زن زندان‌های سراسر کشور با حضور24 استان در رشته‌های ترتیل، مفاهیم و حفظ قرآن کریم در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان زن زندان‌های سراسر کشور با حضور24 استان در رشته‌های ترتیل، مفاهیم و حفظ قرآن کریم در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این آئین که با حضور مسؤلین کشوری و استانی در هتل آزادی یاسوج برگزار گردید حجت‌الاسلام  محمد محسن ربانی رئیس اداره فرهنگی و هنری و مسؤل دارالقرآن سازمان زندان‌ها در این مراسم گفت: قرآن نسخه شفا بخشی است که حاملان به آن سعادتمند و مرگ آنان در راه این کتاب وحی شهادت و در قیامت سعادتمند خواهند بود.

این مقام سازمان زندان‌ها با تأکید بر بر نامه‌های قرآنی در زندان‌های کشور اظهار داشت: عمده ی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سازمان زندان‌ها در بخش‌های کارکنان، زندانیان و سربازان وظیفه در بخش‌های فرهنگی تربیتی برگزار و اجراء می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن كاركنان زن زندان‌های كشور در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اين مسابقات زمينه‌ساز انس بيشتر با كتاب وحی و تدبر در قرآن است.

مسؤل دارالقرآن سازمان زندان‌ها در آئین افتتاح مسابقات قرانی در یاسوج تصریح کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی زمینه تمسک به قرآن در بین کارکنان بیشتر و فعالیت مطلوبتر در بر نامه‌های اصلاحی برای زندانیان افزون‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه شهر یاسوج نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر بخواهیم سعادت دنیا و آخرت را داشته باشیم باید روح و جسم خود را با قرآن مانوس کنیم، اذعان کرد: قرآن کریم بر قلب پیامبر خدا نازل شد که در قیامت قرآن شفاعت می‌کند و نجات دهنده انسان است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر بخواهیم سعادت دنیا و آخرت را داشته باشیم اگر بخواهیم زندگی نورانی داشته باشیم تنها با عمل به قرآن امکان پذیر و میسر خواهد بود.

وی افزود:  قرآن نسخه شفا بخش دل‌ها و رهایی از ظلمات و تاریکی‌هاست لذا با توجه به احادیث و روایات چنگ زدن به این کتاب عظیم الهی ما در در قیامت سربلند خواهد کرد.

صابری استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی برگزاری چنین مسابقات را برای معرفی قرآن بسیار مثبت ارزیابی كرد و اظهار داشت: اجرای چنین برنامه‌هایی در سطح ملی جای خرسندی و نشاط معنوی دارد که انتظار می‌رود برنامه‌های مذهبی و قرآنی بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

وي ضمن تشکر از عوامل اجرایی برگزار کننده مسابقات اذعان کرد: در خانه‌ای که قرآن نباشد شیطان به آن خانه وارد می‌شود و این فرقی ندارد که خانه دل باشد یا خانه ظاهری افراد.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر قرآن در دل حاکم نباشد و در خانه‌ها قرآن قرائت شود و به آن عمل شود و در همه ابعاد زندگی از آن استفاده کنیم پای شیطان هرگز به خانه رسوخ پیدا نخواهد کرد.

عبداله زاده معاون سلامت اصلاح وتربیت پیش از سخنان میهمانان در خیر مقدم آئین برگزاری مسابقات قرآنی زن زندان‌های سراسر کشور گفت: بی شک بالا ترین و زیباترین و عالی ترین هدیه الهی خداوند به بشریت وجود نازنین پیامبر عظیم‌الشأن و دینش و کتابش قرآن است و قرآن راهی برای نجات بشریت از غفلت و گمراهی است.

وی با تأکید بر سخنان پیامبر(ص) مبنی بر "خیر کم من تعلم القرآن و علمه" افزود: ما نیز می‌بایست با تأسی از این سخنان حاملان و عاملان به قرآن مجید در راه سعادت خود و اعتلای اهداف متعالی بشریت تلاش نمائیم.

گفتني است؛ در این مراسم که با حضور مسؤلین استانی در سالن اجتماعات هتل آزادی یاسوج برگزار شده بود گروه تشریفات حاملان قرآن و گروه سرود اندرزگاه نسوان با اجرای زیبا تحسین شرکت کنندگان را برانگیخت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قوه ، قضاییه ، دوران ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.