سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم 8 درصدي آستارا در واردات کالا

مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي استان گيلان، از سهم 8 درصدي آستارا در واردات کالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ سبحان الله علي پور در نشست خبري با خبرنگاران، با اشاره به اينکه صنعت حمل و نقل يکي از شاخصه هاي مهم پيشرفت هر جامعه اي است، گفت: جابجايي مسافران، جابجايي کالا و جابجايي حمل و نقل بين المللي، سه مولفه مهم و قابل ارزيابي به شمار مي رود.
وي در ادامه افزود: خوشبختانه استان گيلان از اين سه مولفه برخوردار است و يکي از استانهايي است که مقصد گردشگري و اقتصادي کشاورزي محسوب مي شود.
وي به بنادر مهم استان گيلان اشاره کرد و گفت: بندر انزلي و بندر آستارا از بنادر مهم اين استان به شمار مي روند.
علي پور با بيان اينکه استان گيلان جايگاه ويژه اي را در حمل و نقل جاده اي بدست آورده است گفت: از طريق مرزهاي زميني اين استان، کالاهاي زيادي، صادرات و واردات مي شود که در اين زمينه نقش ترانزيت از اهميت ويژه اي برخوردار است.
مديرکل حمل و نقل پايانه هاي استان گيلان، تصريح کرد: در استان گيلان حدود 10 هزار و 664 کيلومتر راه وجود دارد و همچنين وجود 16 شهرستان، 161 شرکت و موسسه باربري، 4 پايانه باري فعال، 121 شرکت و موسسه مسافربري و 7 پايانه فعال مسافربري در شهرهاي استان گيلان اين استان را در جايگاه برتر اقتصادي و گردشگري قرار داده است.
علي پور اضافه کرد: هم اکنون در اين استان، 5 هزار و 600 ناوگان باري، 3000 وسيله نقليه مسافربري وجود دارد، به طوري که مجموع جابجايي کالا در اين استان، سال گذشته حدود 8 ميليون و 600 هزار تن بوده است و همچنين مجموع جابجايي مسافر در طرح نوروزي سال جاري، 1 ميليون و 149 هزار نفر مسافر بوده است.
وي اظهار داشت: کل جابجايي مسافر در طول سال گذشته 5 ميليون و 888 هزار نفر بوده است.
علي پور ادامه داد: در بخش بين المللي واردات کالا در سال گذشته مجموعا 130 هزار و 377 تن کالا وارد شده و 744 هزار و 918 تن کالا از مرزهاي اين استان صادر شده است.
وي تصريح کرد: مجموع ترانزيت ورودي کالا به استان گيلان، از طريق مرز آستارا 260 هزار و 817 تن بوده و مجموع ترانزيت خروجي در اين مرز 447 هزار و 143 تن بوده است.
مديرکل حمل و نقل و راه و ترابري استان گيلان، در ادامه افزود: کل کانون هاي ورودي از مرز آستارا 34 هزار و 600 دستگاه کاميون بوده است و خروجي هاي اين مرز 56 هزار و 548 دستگاه اتوبوس بوده است.
وي ادامه داد: در طول سال گذشته تعداد 311 هزار و 199 نفر مسافر از طريق مرز آستارا وارد شده و 316 هزار و 962 مسافر از مرز خارج شده اند.
وي به طرح تابستاني در سال جاري اشاره کرد و گفت: استان گيلان براي طرح تابستاني مسافران برنامه ريزي و اقدامات مناسبي را انجام داده به طوري که کنترل وسايط نقليه عمومي و پيش فروش بليط به صورت اينترنتي و استقرار اتوبوس هاي VIP از جمله  اقدامات اين استان براي رفاه حال مسافران بوده است.
وي خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال يک ميليون و 807 هزار مسافر در اين استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.7 درصد افزايش داشته و همچنين در بخش تناژ کالا در سه ماهه اول امسال، 1 ميليون و 84 هزار تن جابجايي کالا داشتيم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.
وي گفت: در بخش ترانزيت در سه ماهه اول امسال، کل ترانزيت ورودي 331 هزار و 732 تن بوده که نسبت به سال گذشته 57 درصد کاهش داشتيم و در ترانزيت خروجي 101 هزار و 864 تن کالا صادر شده که نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است.
برچسب ها: آستارا ، کالا ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.