تولیدات آهن در ایران هم از لحاظ تکنولوژی و هم از لحاظ دانش فنی و کیفیت با استانداردهای مورد نیاز برابری می‌کند.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: تولید مقاطع فولادی که به نام آهن آلات معروف است و در مسکن و صنعت کاربرد دارد اکثرا تولیدات داخلی که به صورت تیرآهن یا میلگرد در ذوب آهن و کارخانه‌های دیگر در بخش خصوصی که در سالهای اخیر تاسیس شده‌اند تولید و همچنین مقاطع فولادی 4 گوش مانند قوطی و پروفیل نیز توسط شرکتهای پایین دست تولید می‌شود.

وی ادامه داد: به طور کامل می‌توان گفت: ایران به لحاظ دانش، فنی و ظرفیت خود کفاست. اما بازهم به دلیل اینکه گاهی نیاز داخل بیشتر از تولید می‌شود و ظرفیت تولید فولاد به اندازه کافی نیست اما هنوز مقداری واردات در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 14 میلیون شمش تولید می شود و نیاز کشور چیزی در حدود 21 میلیون تن شمش است.

بنابراین حدود 7 میلیون تن کمبود تولید وجود دارد که با راه اندازی طرحهای توسعه‌ای و کارخانجات نیاز کشور از واردات شمش قطع می‌شود.

فولادگر در ادامه افزود: واردات میلگرد نیز به همین نسبت است اما ایران هم به لحاظ تکنولوژی و هم از لحاظ دانش فنی و کیفیت با استانداردهای روز دنیا برابری می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ظرفیت‌ها هم در این زمینه ایجاد شده که با بهره برداری از این ظرفیت‌ها نیاز کشور از واردات قطع خواهد شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر در کشور 8 طرح فولادی در حال اجراست که 7 طرح آن هنوز دولتی است و در صورت به نتیجه رسیدن این طرح که حدود 1 میلیون و 800 هزار تن تولید شمش دارند و طرحهای توسعه‌ای دیگر، کشور نیازی به واردات شمش نخواهد داشت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فولادگر ، کمیسیون ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار