سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور همکاری های علمی تحقیقاتی صورت گرفت:

اتعقاد تفاهم نامه بین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با واحد علوم و تحقیقات

تفاهم نامه همکاری های علمی تحقیقاتی و پژوهشی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و واحد علوم و تحقیقات میان دکتر منصور بیات معاون پژوهش و فناوری این واحد و دکتر علی اکبر قهرمانی مدیر دفتر مطالعات راهبردی و تحقیقات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به امضاء رسید.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر منصور بیات معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات در خصوص این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در زمینه همکاری و فعالیت های علمی و پژوهشی مشترک میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و واحد علوم و تحقیقات منعقد شده است.
 
وی گفت: این تفاهم نامه که به مدت 2 سال منعقد شده است ، با هدف اجرایی کردن مباحث تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان و اساتید واحد علوم و تحقیقات در راستای اهداف سازمان مدیریت بحران در خصوص امدادرسانی ، کاهش تلفات جانی در حوادث ، پیشگیری از خسارات جانی و مالی ، بازسازی و ... صورت گرفته است.
 
دکتر بیات ضمن برشمردن پتانسیل های علمی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد:دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی در رشته های تحصیلی مرتبط، آمادگی کاملی برای ارائه طرح ها و پژوهش های علمی و کاربردی و کمک در جهت اهداف مهم سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران را دارند.
 
دکتر علی اکبر قهرمانی مدیر دفتر مطالعات راهبردی و تحقیقات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در رابطه با این تفاهم نامه افزود: ماموریت اصلی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، شامل پیش بینی و پیشگیری، آمادگی ، مقابله و ترمیم و بازسازی (بازتوانی) است .
 
وی به پتانسیل های علمی و تحقیقاتی بالای واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت : مدیریت بحران پایتخت جز با نگرش علمی و پژوهشی و یافته های علمی جدید امکان پذیر نیست .
دکتر قهرمانی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری شهر تهران با انجام پژوهش ها، آموزش ها را از جمله اهداف این تفاهم نامه خواند و گفت: انجام اقدامات و هماهنگی های لازم جهت افزایش کارایی سیستم مدیریت بحران شهر تهران و دستگاه های اجرایی ذیربط، در هنگام وقوع بحران به منظور امداد رسانی و کاهش خسارات و تلفات جانی و مالی و نظارت و مدیریت بر بازسازی بعد از بحران نیز از جمله اهداف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران برای انعقاد این تفام نامه با واحد علوم و تحقیقات است.
 
دکتر قهرمانی گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آماده هر گونه همکاری با واحد علوم و تحقیقات در زمینه های ارائه طرح های تحقیقاتی و پروژه ها و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در زمینه مدیریت بحران، برگزاری همایش ها و نشست های علمی مشترک و همچنین حمایت مالی و اجرایی در زمینه چاپ و انتشار کتب و مقالات حاصل از نتایج طرح های تحقیقاتی و حمایت از اختراعات، ابداعات و ایده های نو است.
 
وی افزود: با توجه به انتشار فصلنامه دانش پیشگیری و مدیریت بحران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، امکان چاپ مقالات اساتید و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات ، حتی بصورت اختصاصی در یک یا چند شماره از مجله فراهم شد.
 
وی بر ضرورت ایجاد مقطع دکتری مدیریت بحران تأکید کرد و یادآور شد: سازمان مدیریت بحران شهر تهران با توجه به پتانسیل های علمی واحد علوم و تحقیقات جهت راه اندازی این مقطع تحصیلی در رشته مدیریت بحران حمایت کاملی از این واحد دانشگاهی خواهد نمود. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.