سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنگوئن فضایی از تخمش نگهداری می کند+عكس

تلسکوپ فضایی هابل موفق به عکاسی از یک جفت کهکشان در حال برخورد شد که شکلی شبیه پنگوئنی که از تخمش نگهبانی می کند را دارد .

به گرزارش خبرنگار گروه علمی باشگاه خبرنگاران این تصویرکه کلی آرپ ۱۴۲ نام دارد نشان دهنده برخورد یک جفت کهکشان با یکدیگر است به طوری که اگر این دو کهکشان بیش از اندازه به هم نزدیک شوند، شروع به برهم کنش با یکدیگر کرده و دگرگونی های تماشایی و چشمگیری را این دو جرم در آسمان ایجاد می کنند .



پس از ادقام در برخی از موارد دو کهکشان با هم یکی شده ولی در دیگر موارد، از هم گسسته و در پهنای آسمان پاره پاره می شوند و گاهی نیز به دلیل گرانش میان کهکشان ها اثرهای ویرانگری پدید می آید و اکنون نیز این دو کهکشان به اندازه ی کافی به هم نزدیک هستند که برهم کنشی خشونت بار داشته و با داد و ستد ماده، ویرانه ای را در آسمان پدید آورند.

یکی از کهکشان های در حال برخورد آرپ ۱۴۲ نام دارد که ستاره شناسان از آن با نام پنگوئن" یا "گرازماهی" نیز یاد می کنند و در صورت فلکی مار آبی جای گرفته که در گذشته یک کهکشان مارپیچی معمولی بوده اما در اثر گرانش همدم کیهانی خود در حال حاضر به این شکل در آمده است./ع2



برچسب ها: تخم ، پنگوئن ، کهکشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.