سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گپ و گفت خودمانی باشگاه خبرنگاران با توکلی؛

تا حالا طراح سوال کنکور نبودم/بیش از 100 هزار نفر در برگزاری مشارکت دارد

دکتر توکلی با حضور در باشگاه خبرنگاران گفت: همیشه مسئولیت اجرایی در برگزاری آزمون داشتم و تاکنون سوالی طراحی نکردم.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: چهل و سومین آزمون سراسری 92 از فردا پنج شنبه 6 تیر ماه آغاز می شود که گروه ریاضی و فنی با تعداد 251956 نفر که از این تعداد 39/41 درصد زن و 60/59 درصد مرد هستند که در صبح پنج شنبه برگزار می شود همچنین گروه آزمایشی هنر با تعداد 15477 نفر که از این تعداد 73/15 درصد زن و 26/85 درصد مرد هستند در بعد از ظهر پنج شنبه برگزار خواهد شد.

وی گفت: غیر از وسایلی که داوطلبان مجاز هستند که اینها شامل چند مداد سیاه نرم و پررنگ، سنجاق، سوزن، مداد تراش و مداد پاک کن است باید اکیدا توصیه کنم که از آوردن هر گونه وسایل اضافی مثل ماشین حساب، جزوه، کتاب، نوت، یادداشت و حتی کیف و ساک دستی خودداری کنند.

توکلی با اشاره به حضور خود در کنکور سراسری افزود: من در سال 1346 در کنکور و در رشته روان شانسی شرکت کردم در آن سال ها کنکور سراسری به معنای امروز نبود بلکه هر دانشکده و یا  دانشگاهی آزمون ورودی برگزار می کرد من هم در این آزمون ها شرکت کردم و یادم هست که در سال 1348اولین آزمون سراسری توسط سازمان سنجش در آن زمان به نام مرکز آزمون شناسی بود برگزار شد البته من هیچ وقت در این سال ها جزو طراحان سوال نبودم.

وی تصریح کرد: در سازمان سنجش بیشتر در مسئولیت های اجرایی شرکت می کردم و وارد مقوله سوالات نمی شدم زیرا طراحان سوال باید تخصص کافی در این زمینه داشته باشند حتی طراح سوال فقط باید برای یک درس طراحی سوال کند بلکه باید متخصص در طراحی سوال موضوعی باشد به عنوان مثال در درس فیزیک متخصصان طراحی سوال هر کدام یک بخش از سر فصل را طراحی می کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: البته کنکور آن طور که فکر می کنند سخت نیست کسانی که دروس را کاملا خوانده باشند به راحتی از پس سوالات بر می آیند به ویژه که سوالات مفهومی و از داخل کتب طراحی شده است.

*چیدمان گزینه ها کاملا متفاوت است
توکلی گفت: سوالات و گزینه ها به گونه ای طراحی شده که هیچ کس نمی تواند تقلب کند چرا که چیدمان گزینه ها در هر پاسخ نامه کاملا متفاوت است.

*آزمون، با کیفیت و امنیت بالا برگزار می شود

وی تصریح کرد: از زمان ثبت نام کنکور تا زمان اجرای آن دستگاه های مختلفی با سازمان همکاری می کنند به طوریکه ما یک میلیون و 83 هزار داوطلب داریم که بیش از صد هزار نفر عوامل اجرایی در آن کمک می کنند که این اعضا شامل مسئولان آموزشی، اعضا هیئت علمی، اساتید و روسای دانشگاه ها و حتی روسای آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: اعتقاد دارم آزمون سراسری 92 با کیفیت بسیار بالا و در محیط امن و آرام برگزار خواهد شد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.