سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آوايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ازدحام پرونده‌ها در دادگستري استان تهران حل خواهد شد/ بررسي 27 هزار پرونده در سال 91

رئيس کل دادگستري استان تهران گفت: قوه قضاییه به دادگستری استان تهران قول‌ داده که 200 قاضی به دادگستری استان معرفی کند که همین امر باعث خواهد شد ازدحام پرونده‌ها و جمعيت در دادگستري‌ها و دادسراها حل شود.

"علیرضا آوایی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در رابطه با حل ازدحام پرونده‌ها و جمعيت در دادگستری‌ها و دادسراها توسط قوه قضاییه اظهار داشت: موضوع ازدحام پرونده‌ها در دادسراها موضوعی بوده که هم همکاران ما در دادسراها و هم مراجعه‌کنندگان ‌از آن گله‌مند هستند.
 
وی ادامه داد: اگر در روز يک الی 2 پرونده به یک قاضی ارجاع داده شود قطعا می‌توان از آن متوقع بود که تصمیم کاملا متقنی در رابطه با آن پرونده بگیرد، اما اگر روزی 15 پرونده به قاضی ارجاع شود قطعا قاضی نیز در حل آن پرونده‌ها با مشکل مواجه بوده و همين مساله عدم رضايتمندی مراجعه‌کنندگان را به دنبال خواهد داشت. 
 
رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکيد بر اینکه در دادسراهایی که شلوغی پرونده‌ها وجود نداشته باشد تصمیمات پخته‌تر خواهد بود، تصریح کرد: قوه قضاییه به دادگستری استان تهران قول‌ داده که 200 قاضی به دادگستری استان تهران معرفی کند که همین امر باعث خواهد شد شرمندگی ما نسبت به مردم و هم نسبت به همکاران قضایی کمتر شود.  
 
آوایی در رابطه با عملکرد دادگستری استان تهران گفت: همکاران ما در دادگستری مدعی هستند که کم‌کاری نکرده و هرگز به پرونده‌های مردم بی‌اعتنایی نکرده‌اند و البته رسيدگي دقيق به پرونده‌هاي موجود در دادگستري  نشان از عملکرد مثبت دادگستری بوده است.  
 
وی ادامه داد: حدود 30 هزار پرونده در سال 91 که از سنوات قبل بوده در دادگستری تهران بررسی شده و به 3هزار پرونده کاهش يافته است که نشان از اقدامات مثبت دادگستری تهران است.  
 
رئیس کل  دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: دادگستری تهران در توسعه فناوری، اعزام هیئت‌های شهروندی و نظارت بر کار قضات در دادسراها و دادگستر‌ی‌ها بسیار پیشرفت خوبی داشته است، اما هرگز به دادگستری نمره 20 نمی‌دهم، چرا که تا وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم.
 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.