سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش معاملات تالار شیشه ای به عدد 233 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته رشد خود را از سر گرفت و برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه وارد کانال 49 هزار واحدی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بورس تهران که تحت تاثیر نوسانات ارزی دچار سردرگمی شده و از ابتدای هفته تاکنون روند با احتیاطی را دنبال کرده است، در ابتدای معاملات امروز 478 واحد رشد کرد و به راحتی از کانال 49 هزار واحدی گذشت.
 
این اولین رکورد شکنی بورس در فصل تابستان است زیرا دماسنج بازار سرمایه از ابتدای فصل تابستان در کانال 48 هزار واحدی درجا زد و تنها در اولین روز تیر ماه برای مدت کوتاهی کانال 49 هزار واحدی را لمس کرد.
 
در بازار امروز شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، نفت و گاز پارسیان و پالایشگاه اصفهان بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص کل بورس گذاشتند.
 
با این اتفاق ارزش بازار سرمایه تا نیمه معاملات به 233 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معاملات بر روی سهام شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را بر روند صعودی شاخص داشتند.
 
شاخص کل در دومین روز کاری سال 92 از مرز 39 هزار واحد عبور کرد و در 14 فرورودین ماه، رکوردی دیگر را به ثبت رساند و از 40 هزار واحد گذشت. این متغیر در 18 فروردین ماه دوباره وارد 39 هزار واحد شد، اما روند نزولی آن ادامه دار نشد و 19 فروردین به کانال 40 هزار واحد برگشت و روند صعودی را طی کرد. این نمایشگر وضعیت بازار، روز دوم اردیبهشت با تاثیر هلدینگ خلیج فارس، بزرگ ترین شرکت اصل چهل و چهاری و همچنینن نمادهای فولادی، وارد کانال 41 هزار واحد شد.
 
شاخص در روز چهارم اردیبهشت از 42 هزار واحد گذشت و در هشتمین روز اردیبهشت ماه رقم 43 هزار واحد را پشت سر گذاشت. این متغیر در دهم اردیبهشت ماه هم از 44 هزار واحد و گذشت و در چهاردهمین روز اردیبهشت ماه، از 45 هزار واحد گذشت.

این متغیر در 23 اردیبهشت دوباره وارد کانال 44 هزار واحد شد و در 25 خرداد تا کانال 43 هزار واحد پایین آمد، این متغیر در 29 اردیبهشت ماه به 42 هزار و 795 واحد رسید، اما پس از ان توانست با نوسان هایی خود را بالا بکشد. به طوری که در 30 اردیبهشت به 43 هزار واحد و در 6 خرداد به 44 هزار واحد و در 8 خرداد به 45 هزار واحد برگشت.
 
این متغیر در روزهای 25 تا 27 خردادماه امسال در سه روز متوالی رکوردهای 46، 47 و 48 هزار واحد را به ثبت رساند تا بازدهی بیش از 27 درصدی عاید سرمایه گذاران شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شاخص ، رکورد ، شکنی ، بورس ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.